معروف ترین رستوران های جهان را همراه با عکس ببینید (بامارو)

رستوران اُستریا فرانچسکانا (Osteria Francescana)

در شمال ایتالیا در قلب شهر مدونا رستوران اُستریا فرانچسکانا واقع‌ شده که مدت‌هاست سروصدای عجیبی در دنیا به پا نموده است. این رستوران جدای از محیط زیبا و مدرن با غذاهای خوشمزه‌ای که هنر سرآشپز خبره‌اش ماسیمو بوتوراست مشهور گشت.در ادامه بامارو همراه باشید.

غذاهای آن ترکیب عجیبی از غذاهای سنتی و جدید ایتالیا و انواع غذاهای بین‌المللی با دسرهای خوشمزه است. محیط اطراف آن با نقاشی‌های مدرن و معاصر تزئین شده و همه این‌ها در کنار هم سبب شده تا در سال ۲۱۸ رستوران اُستریا فرانچسکانا رتبه نخست جهانی را به دست آورد. یکی از خوشمزه‌های پرطرفدار آن کباب دنده با سس بالزامیک و پاستای ایتالیایی دریایی که هر شخصی را به امتحان نمودنش وا می‌دارد.(بامارو)

رستوران اُستریا فرانچسکانا
رستوران اُستریا فرانچسکانا

رستوران اِل سلر دِ کان روکا (el Celler de Can Roca)

در شمال شرقی‌ترین نقطه‌ی کشور اسپانیا شهری به نام جیرونا که یکی از بهترین رستوران‌های دنیا، رستوران اِل سلر دِ کان روکا را در خود جای داده و از بهترین و باشکوه‌ترین رستوران‌های قاره اروپا است. این رستوران به نوع خود ریشه‌ی عمیقی در فرهنگ غذایی مردمان اسپانیا دارد. رستوران اِل سلر دِ کان روکا توسط سه برادر اداره و در سال‌ ۲۰۱۸ دومین رستوران برتر دنیا معرفی شد. اگر نگاهی به منوی غذایی آن بیندازید چشمتان به نام عجیب جهان یا به قول اسپانیایی‌ ها اِل مون خواهد خورد. این غذا ترکیبی از غذاهای مختلف از چندین کشور است که با خلاقیت سرآشپز خوان روکا در کنار هم چیده شده‌اند.

رستوران اِل سلر دِ کان روکا
رستوران اِل سلر دِ کان روکا
VCrown©۲۰۱۰

رستوران ایلون مدیسون پارک (Eleven Madison Park)

در مرکز شهر نیویورک ایالت متحده آمریکا در مقابل پارک مدیسون یکی از مشهورترین رستوران‌های جهان با نام ایلون مدیسون پارک قرار دارد. محیط رستوران بزرگ و مجلل و چشم‌انداز زیبای پارک در کنار آرامش فضا دلیل بسیاری برای انتخاب آن است. منوی غذایی آن از غذاهایی که مواد آن‌ها با محصولات کشاورزی بومی و فصلی تهیه‌ شده و یکی از غذاهای محبوب بیشتر میهمانانش اردک سرخ شده با سس مخصوص اسطخدوس است. رستوران ایلون مدیسون پارک در سال ۲۰۱۷ با کسب رتبه نخست در رده بهترین رستوران‌های دنیا قرار گرفت.(بامارو)

رستوران ایلون مدیسون پارک
رستوران ایلون مدیسون پارک

رستوران میرازور فرانسه (Mirazur)

یکی دیگر از رستوران‌های مشهور دنیا رستوران ساحلی میرازور در شهر منتون کشور فرانسه درست در کنار مرز ایتالیا است. این رستوران به فاصله‌ی اندکی از ساحل دریای مدیترانه واقع‌ شده و چشم‌انداز زیبایی از دریا را از یک سمت و از سوی دیگر چشم‌انداز صخره را به میهمانانش هدیه می‌نماید. منوی غذایی رستوران میرازور ترکیبی از انواع غذاهای سنتی و مدرن فرانسوی و ایتالیایی است. اغلب غذاهای آن دریایی و معمولا یکی از غذاهای محبوب آن صدف با کرم گلبرگ است.(بامارو)

رستوران میرازور فرانسه
رستوران میرازور فرانسه

رستوران گاگان (Gaggan)

در جنوب بانکوک در کشور تایلند رستوران گاگان واقع‌ شده که مقصد بسیاری از میهمانان تایلند است. رستوران در مقابل پارک لومینی قرار دارد. نام این رستوران از سرآشپز ماهرش گاگان گرفته شده و منوی غذایی آن ترکیبی از غذاهای آسیایی و هندی است. شاید دلیل بسیاری برای انتخاب آن منوی غذایی متفاوتش باشد. جالب توجه است که منوی رستوران گاگان هر دو ماه یک بار تغییر داده می‌شود. با توجه به استقبال گسترده میهمانان از غذاهای متنوع در کنار فضای دلنشین و آرام در سال ۲۰۱۸ با عنوان بهترین رستوران آسیایی معرفی گردید.

رستوران گاگان
رستوران گاگان

رستوران سنترال (Central)

 رستوران ساحلی سنترال در شهر لیما کشور پرو و به فاصله‌ی اندکی از ساحل دریا قرار دارد. فضای داخلی آن ساده اما با منوی غذایی شگفت‌انگیز و متنوع. این رستوران توسط زن و شوهری که خود سرآشپزاند اداره می‌شود. منوی غذایی آن‌ها ترکیبی از غذاهای سنتی و مدرن اهالی پرو که با مواد اولیه‌ بومی نظیر سیب‌زمینی و ذرت و یا ماهی تشکیل می‌شوند. طعم غذاهای رستوران سنترال به‌گونه‌ای در کنار هم چیده شده که مکمل یکدیگر می‌باشند.

رستوران سنترال
رستوران سنترال

رستوران مایدو (Maido)

از دیگر رستوران‌های مشهور دنیا و دومین رستوران برتر شهر لیما کشور پرو رستوران مایدو است. منوی غذایی این رستوران ترکیبی از آشپزی پرو و ژاپن و از غذاهای مشهورش ماهی دریایی با سس مخصوص لیمو می‌باشد.  

رستوران مایدو
رستوران مایدو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *