ساختمان های مدرن و شیک در قاره آسیا که دیدنی است (بامارو)

برج الخلیفه

یکی از معروف ترین برج ها و سازه های معروف آسیا و این لیست برج الخلیفه در دبی است و کشور امارات متحده ی عربی است. این برج بسیا شگفت آور در ۱۱ سال پیش یعنی سال ۲۰۰۴ شروع به ساختن شد و سال ۲۰۱۰ برج کامل ساخته شد. این برج از نظر معماری باید گفت که این برج حدود ۸۰۰ متر ارتفاع داد و همچنین ۱۶۰ طبقه دارد. در ادامه بامارو همراه باشید

بهتر است بدانید که این برج دارای هزاران آپارتمان مسکونی و اداری به همراه خدمات رفاهی مخصوص ساکنین برج است. از ویژگی های دیگر برج خلیفه، هتلی ۵ستاره با اتاق های بسیار در طبقه پایین این برج است.(بامارو)

بهتر است به عنوان توریستی که به دبی سفر می کند که این حقیقت غیر قابل کتمان است که معماری شگفت انگیز برج خلیفه آن را نسبت به بیشتر ساخته های شهر دبی بی مانند است، متفاوت کرده است.(بامارو)

ساختمان های مدرن و معروف آسیا

برج های دوقلوی پتروناس

یکی دیگر از سازه ی آسیایی که باید در این لیست به دلیل پیچیدگی و معماری قرار بگیرد، برج های دوقلوی پتروناس در کشور مالزی است. این برج ‌ها یکی از بزرگ ترین آسمان خراش‌ها در جهان به شمار می رود و نماد اصلی شهر کوالامپور شده است.(بامارو)

بهتر است بدانید که این برج ها در سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ میلادی بلندترین برج دنیا به شمار می رفت. ارتفاع این برج‌ ها به اضافه حساب کردن ارتفاع آنتن های بالای برج حدود ۴۵۲ متر است. شاید اطلاعات باور نکردنی این برج شما را حیرت زده کند که هر برج دارای ۸۸ طبقه با نمای شیشه‌ ای و فلزی است و در این برج ها، ۷۸ آسانسور فعالیت دارند.(بامارو)

تمام برج ها شامل مناطق مسکونی و تجاری نیستند، یکی از این برج ها جای فعالیت شرکت نفت مالزی، تلفن همراه ماکسیس و هواپیمایی کشور مالزی است. این برج‌ ها به وسیله یک مرکز خرید به نام سوریا در طبقات پایین و پلی در طبقات بالا به هم متصل هستند.(بامارو)

ساختمان های مدرن و معروف آسیا

برج بانک چین

یکی دیگر از ساختمان های مدرن و آسمان خراش های معروف آسیا که در قلب شهر هنگ کنگ در چین است، برج بانک چین می باشد که در این لیست قرار دارد و یکی از شگفت آور ترین معماری ‌های جهان را دارد. این برج ۳۱۵ متر ارتفاع دارد و دارای ۷۲ طبقه است و سمبل کامل از یک مجموعه ی مالی چین و یکی از ابر قدرت های مالی جهان است.(بامارو)

بهتر است بدانید که این برج ها در سال ۱۹۹۰ از شیشه و آلومینیوم ساخته شد. در آن سال ها که برج بانک چین ساخته می شد و عنوان اولین برج بیشتر از ۳۰۴ متر خارج از آمریکا را داشت بود.(بامارو)

یکی ازعلت های معروفیت بسیار این برج شباهت آن به جوانه‌ های یک درخت بامبو در حال رشد است که به این برج شهرت بسیار زیادی بخشیده است و همچنین سمبل سرزندگی و رشد اقتصادی در چین محسوب می ‌شود.(بامارو)

ساختمان های مدرن و معروف آسیا

برج فیل بانکوک

یکی از برج های معروف که در لیست برج های مدرن قرار دارد و نسبت به برج های دیگر لیست معرفی شده اند، بسیار طراحی ساده و بامزه ای دارد. این برج شبیه سازه های بازی لگو شکل یک فیل است اما بسیار منحصر به فرد است. هرچند فراموش نکنید که اهمیت فرهنگی فیل در کشور تایلند یک نماد برای این کشور است و این برج نشان دهنده جایگاه این حیوان باشکوه در قلب تایلندی است.(بامارو)

ساختمان های مدرن و معروف آسیا

سازه ی دایره ی زندگی فوشون

شاید بهتر باشد بدانید که جالب ترین ساختمان در بین این سازه های مدرن آسیایی این لیست دایره ی زندگی در کشور چین است، باشد. این برج که تا اکنون هزینه ساخت ۱۶ میلیون دلاری داشته است و آن را می توان یکی از نشانه های این دانست که چین دانست. هنگامی که کل جهان درگیر رکود اقتصادی بود، این مجموعه را نمادی بیهوده و نشان از زیاده خواهی دانستند اما در هم اکنون این سازه به عنوان یکی از مراکز توریستی چین است(بامارو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *