چگونه با کودکان سفر ی راحت و بی دردسر داشته باشیم؟(بامارو)

سفر با کودکان

سفر با کودکان همیشه سخت، دشوار و پر‌دردسر میباشد اما باید دانست که سفر با کودکان با کمی صبر و استفاده از ابزارهایی خاص و کم هزینه و رفتاری مناسب می‌تواند لذت‌بخش باشد.بامارو همراه باشید

سفر با کودکان موهبت‌ها و مزایای دارد که به هیچ عنوان در تنهایی سفر کردن نصیب شما نخواهد شد. کودکان با جذابیت و مهربانی که دارند، پاداش‌های بزرگی را نصیب شما خواهند کرد. بسیاری از کسانی که علاقه دارند خانوادگی سفر کنند، نگران این موضوع هستند که این کار بسیار دشوار و شاید حتی برای فرزندان‌شان خطرناک باشد. سفر با کودکان قطعا چالش‌های خاص خود را دارد.

 

توریست ها کودکان را دوست دارند

مردم کودکان را بسیار دوست دارند. اگر این شانس را داشته باشید که با کودکی همسفر شوید؛ در اولین برخوردها در هواپیما و اتوبوس، پی به این اقبال و موهبت الهی خواهید برد. وقتی که با فرزندان خود همسفر می‌شوید، به راحتی می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و در جمع‌ها به آسانی پذیرفته می‌شوید. اتفاقی که در تنهایی سفر کردن ممکن نیست.(بامارو)

کودکان را سرگرم کنید

نگهداری از کودکان در سفر نیاز به کمی خلاقیت دارد. باید آن‌ها را در طول مسیر سرگرم کنید. شما با وسایل زیادی میتوانید آن ها را مشغول کنید. برای مثال دفتر نقاشی، عروسک، کتاب داستان و یا در مسافرت های ساحلی میتوانید آن ها را با چوب، صدف، ستاره‌ی دریایی و برگ سرگرم کنید.(بامارو)

صبور باشید

در برخورد با کودکان، شما فرصت کوتاهی برای براورده کردن نیازهای آنان در راه‌های مختلف دارید و زمانی که خواسته کودک انجام نشود، به احتمال خیلی زیاد او خود را زمین می‌اندازد و شروع به جیغ زدن و گریه می‌کند. زمانی که کودک کج‌خلقی می‌کند، او در حال تلاش برای گفتن حرفی به شماست. رفتار او می‌تواند به معنای خستگی یا گرسنگی باشد. ممکن است دلتنگ مادربزرگ و پدربزرگش باشد یا از ادامه سفر خسته شده باشد. معمولا مادرها در فهمیدن حرف‌های کودک بهترین هستند. (بامارو)

لباس‌های بدون دکمه و راحت تن فرزندانتان کنید

اگر بلیط هواپیما خریداری کرده‌اید، بهتر است آماده تغییر آب‌وهوای شدید در طول پرواز خود باشید. پیشنهاد می‌شود که هنگام سفرهای هوایی لباس‌های راحت و با لایه‌های زیاد را تن کودکان خود کنید. این لباس‌ها بهتر است بدون دکمه، زیپ و یا هر چیزی باشد که هنگام رفتن به دستشویی، مخصوصاً هنگام موارد اضطراری و مواقعی که فرزندتان باید سریعاً به دستشویی مراجعه کند، برای او مزاحمتی ایجاد نکند. همین قاعده در مورد کفش‌ها نیز صدق می‌کند، بهتر است از کفش‌های بنددار استفاده نکرده و کفش‌های چسب‌دار را جایگزین آن‌ها کنید تا اگر لازم باشد در فرودگاه و یا هنگام پرواز کفش کودکتان را در بیاورید، به‌راحتی و سریع این کار را انجام دهید.(بامارو)

کالسکه‌های همراه خود را تعویض کنید

هنگام مسافرت هوایی و رفتن به فرودگاه بهتر است حتی‌الامکان از وسایل کوچک استفاده کنید. برای برخی از والدین به همراه داشتن کالسکه هنگام گذر از فرودگاه کاری ضروری است، اگر برای شما نیز چنین است بهتر است کالسکه معمول خود را با یک کالسکه کوچک‌تر تعویض کنید. همچنین اگر با بیش از یک خردسال مسافرت می‌کنید، بهتر است در تمامی اوقات مراقب آن‌ها باشید تا آن‌ها در فرودگاه گم نشوند.

بهداشت کودکتان را هر چه بهتر رعایت کنید

 بیش از هر چیزی همه‌چیز در دسترس را به‌خوبی پاک کنید. هنگام رفتن به دستشویی اطمینان حاصل کنید که کودکتان کفش به پا داشته باشد. چون دستشویی هواپیما ممکن است از بهداشت کافی برخوردار نباشد. در کنار این مسئله همیشه وسایل کودکتان را تمیز نگه داشته تا از بیماری‌های ویروسی و عفونی جلوگیری کنید. چراکه ممکن است فرزند دلبندتان دچار بیماری شود.

 لاکچری خود را برای مواقعی نگه دارید که با فرزندانتان سفر نمی‌کنید

مسافرت کردن در رده درجه‌یک به همراه یک خردسال می‌تواند بیشتر از اینکه لذت‌بخش باشد، به شما استرس وارد کند. اگر این کار را انجام دهید، در صورت اینکه فرزندتان سروصدا ایجاد کند، تمامی مسافرین حاضر در رده درجه‌یک ممکن است شاکی شده و شما را سرزنش کنند. اما اگر در رده اقتصادی سفر کنید، بیشتر مسافرین وضعیت شما را درک کرده و پشتیبان شما خواهند بود. پس بهتر است هنگامی‌که با فرزندانتان به مسافرت هوایی می‌روید، بلیط هواپیما خود را در رده اقتصادی تهیه کنید.(بامارو)

به همراه خود سورپرایزی برای کودک خود داشته باشید

یک اسباب‌بازی کادو پیچی شده دارای دو فایده می‌باشد: اول اینکه کودکان باز کردن کادو را دوست دارند. ثانیاً این‌که این اسباب‌بازی جدید، می‌تواند در تمامی طول پرواز فرزندتان را سرگرم نگه دارد و از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری ‌کند. پس بهتر است پس از تهیه بلیط هواپیما یک کادوی جدید برای کودک خود تهیه کنید تا در طول پرواز با آن سرگرم شود.

کودکان بسیار سازگار میباشند

کودکان بیش از آن‌چه که شما فکر می‌کنید، می توانند به انجام کارها بپردازند. آن‌ها می‌توانند صبور، مهربان و مسئولیت‌پذیر باشند، و به مراقبت دایم احتیاج ندارند. آیا کودک هنگام خداحافظی و ترک مکانی ناراحت و غمگین نمی‌شود؟ چرا می‌شود اما هر کسی باید این موضوع را بپذیرد و یاد بگیرد. کودک با قدم زدن میان جمعیت افراد غریبه یاد میگیرد که چگونه با آن‌ها دوست شود؛ حتی با کسانی که هم‌زبان او نیستند. با اینکه والدین همیشه میخواهند که کودک را از آسیب و مشکلات دور نگه دارند، اما این قسمتی از زندگی و اجتناب‌ناپذیر است.(بامارو)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *