جاذبه های تاریخی تفلیس

جاذبه های تاریخی تفلیس

اطلاعات جاذبه

تفلیس شهر تاریخی گرجستان

تور تفلیس گرجستان برای برخی از افراد به معنای دیدار از جاذبه های تاریخی و قدیمی این شهر زیباست. در واقع این جاذبه ها و نقاط دیدنی، بخش مهمی از جاذبه های توریستی تفلیس را تشکیل می دهند. چرا که تفلیس شهری است کهن با تاریخی پرشکوه و پر فراز و نشیب که در طول قرنها میان سلسله های مختلف و حکومت های گوناگونی دست به دست شده تا اینکه کشور گرجستان سرانجام استقلال خود را بدست آورده و شهر زیبای تفلیس پایتخت آن شده است. این شهر در طول دهه های گذشته رشد چشمگیری داشته و با ساخت و توسعه امکانات آن معماری بسیاری از محله های این شهر کاملا مدرن و امروزی است. با این حال آثار تاریخی و دیدنی تفلیس نیز برای بسیاری از توریست ها و جهانگردان بسیار جالب و جذاب هستند و گرفتن عکس های یادگاری از آنها خالی از لطف نیست. 

از این رو به شما مهمترین و معروفترین آثار تاریخی جالب تفلیس را معرفی می کنیم تا اگر شما هم طرفدار دیدار از چنین مکان هایی هستید، در تور تفلیس گرجستان بیشتر از سفرتان لذت ببرید:

 

– نارین قلعه:

 

هنگامی که بحث از تاریخ تفلیس و آثار بجا مانده از قرن های گذشته در این شهر می شود، یکی از از نخستین مراکز تاریخی و دیدنی آن که معمولا درباره آن صحبت می شود، نارین قلعه تفلیس است. این قلعه یکی از قلعه های تاریخی و زیبای شهر تفلیس است که قدمت آن به قرن چهارم میلادی می رسد و امروزه یکی از مکان های پرطرفدار و جذاب گردشگری در این شهر است.

این قلعه بر روی تپه ای ساخته شده و با داشتن نمای بسیار جالبی که شهر تفلیس را می توانید از آن تماشا کنید امروزه تبدیل به یکی از نقاط محبوب تفلیس برای گردشگران و جهانگردان شده است.

 

– بخش قدیمی تفلیس:

بخش قدیمی شهر تفلیس گرجستان

 

شهر قدیمی تفلیس بخش تاریخی از شهر تفلیس است که دارای بافت قدیمی است و بخشی از آثار تاریخی این شهر در آن قرار دارند. بخش قدیمی شهر تفلیس همواره مورد توجه جهانگردان بوده و بسیاری از توریست های تور تفلیس جهت گردش و دیدن آثار دیدنی و کم نظیر این بخش از پایتخت گرجستان معمولا از آن دیدن می کنند.

علاوه بر نارین قلعه، این بخش از تفلیس دارای جاذبه های دیدنی دیگری مانند بنای کارتلیس ددا و همچنین حمام گوگردی تفلیس را می توان نام برد. حمام گوگردی یکی از جاذبه های معروف این شهر است و آب آن از چشمه های آب گرم اطراف شهر تامین می شود و برای افرادی که ناراحتی های پوستی و یا تنفسی دارند بسیار مفید است. البته بیشتر گردشگرانی که از این حمام استفاده می ئکنند صرفا به قصد تفریح و تنوع این کار را انجام می دهند. در ضمن معماری و فضاسازی این حمام نیز جالب است و گردشگران ایرانی تور تفلیس را ناخودآگاه به یاد آثار تاریخی کشورمان می اندازد.

همچنین مسجد جمعه تفلیس (که در بسیاری از منابع از آن تحت عنوان مسجد جامع تفلیس نام برده می شود) و دارای معماری جالب به سبک ایرانی و عثمانی بوده و حتی امروزه نیز از آن استفاده می شود. این مسجد یکی از انگشت شمار مساجد جهان است که در آن اهل تسنن و شیعه در کنار یکدیگر نماز می خوانند.

 

– کلیسای سامبا:

کلیسای سامبا تفلیس گرجستان

 

کلیسای سامبا تفلیس یکی از زیباترین و باشکوه ترین کلیساها و بلکه آثار تاریخی این شهر محسوب می شود. این کلیسا در نزدیکی رودخانه کورا قرار گرفته و علاوه بر فضای سبز زیبا در اطراف آن دارای چشم اندازهای جالب توجهی است. گفته می شود که این کلیسا بزرگترین کلیسا در سرزمین های قفقاز جنوبی است. علاوه بر اینها این کلیسا دارای معماری بسیار زیبا و طراحی خلاقانه و همچنین وجود تابلوهای نقاشی قدیمی و بسیار زیبا در این کلیسا و عوامل دیگر دست به دست هم داده تا این کلیسای تاریخی در تفلیس تبدیل به یکی از پر بازدیدترین نقاط تاریخی این شهر شود و میزبان بسیاری از گردشگران و جهانگردان تور تفلیس شود.

 

– کلیسای کاشوِتی:

کلیسای کاشوتی تفلیس

 

یکی از کلیساهای تاریخی و جالب توجه تفلیس از دید مسافران تور تفلیس، کلیسای کاشوتی است. این کلیسا در اصل بر روی خرابه های کلیسایی قدیمی تر که در این مکان قرار داشته در اوایل قرن بیستم بر اساس معماری کلیساهای ساخته شده در قرون وسطی ساخته شده و امروزه تبدیل به یکی از معروف ترین کلیساهای تاریخی تفلیس در گرجستان شده است.

 

– کلیسای آنچیسخاتی:

کلیسای آنسخانی

 

کلیسای آنچیسخاتی باسیلیکا یکی از زیباترین کلیساهای قدیمی تفلیس است. قدمت این کلیسا به قرن ششم میلادی می رسد و با داشتن دیوارهای رنگی و زیبای درون کلیسا و همچنین نقاشی های مذهبی شگفت انگیز آن موجب جذب بسیاری از علاقه مندان و جهانگردان تورهای تفلیس به سمت خود شدهاست. حتی معماری بیرونی ساختمان این کلیسا نیز جالب و دیدنی است که از بلوک های سنگ و آجر ساخته شده است.

 

– کلیسای سیونی:

کلیسای سیونی تفلیس

 

کلیسای سیونی تفلیس یکی از قدیمی ترین کلیساهای گرجستان است و در آن صلیب نینوی که مقدس ترین نشان مسیحیت در این کشور است، نگهداری می شود. محل این کلیسا در مرکز شهر تفلیس است و از این لحاظ در سفر با تور تفلیس براحتی می توانید جهت دیدار از این کلیسای زیبا و باشکوه خود را به آن برسانید.

معماری این کلیسا بسیار جالب و مثال زدنی است. نوردهی به فضای محراب کلیسای سیونی به گونه ایست که جلوه ای بسیار شگفت انگیز و معنوی به آن می دهد. همانند بسیاری از کلیساهای دیگر تفلیس این کلیسا نیز دارای تنوع رنگ و همچنین نقاشی های بسیار زیبا و دیدنی است.

 

– میدان آزادی:

میدان آزادی تفلیس گرجستان

 

میدان آزادی تفلیس یکی از میدان های مهم تاریخی و تاثیر گذار در فراز و نشیب های سیاسی این کشور بوده است. این میدان در خیابان روستاولی قرار دارد و در طول دهه های گذشته شاهد برگزاری تظاهرات ها و انقلاب های مختلفی بر ضد دولت اتحادی شوروی سابق و همچنین رئیس جمهور دست نشانده آن کشور در گرجستان بوده است. از این رو میدان آزادی تفلیس برای شهروندان این کشور ماهیت تاریخی و سیاسی مهمی دارد.

امروزه این میدان زیبا به عنوان یکی از مهمترین مراکز تاریخی این شهر برای مسافران و گردشگران تور تفلیس معرفی می شود.

وضعیت تور:

پیشنهادهای ویژه:

گروه: