میزان مجاز بار در ایرلاین های مختلف چند کیلوگرم است؟(بامارو)

بار مجاز ایر لاین ها

وزن مجاز باری که هر مسافر می‌تواند در سفر با هواپیما حمل کند با توجه به ایرلاین، نوع و مدت زمان پرواز، کلاس پرواز و داخلی یا خارجی بودن آن متفاوت است. میزان بار مجاز مسئله مهمی است که مسافران هنگام بستن چمدان باید به آن توجه کنند تا در هنگام سفر دچار استرس و دردسر نشوند. برای آشنایی با میزان بار مجاز ایرلاین های موجود در ادامه مطلب با بامارو همراه باشید.

معمولا میزان بار مجاز هر مسافر در قسمت وزن بار (baggage weight) نوشته شده است و اگر آن را در این قسمت مشاهده نکردید، با تماس با آژانس مسافرتی که بلیط را از آن تهیه کرده‌اید، می‌توانید میزان بار مجاز و هزینه اضافه بار را قبل از بستن چمدان با آن‌ها چک کنید.(بامارو)
مقدار اضافه بار در شرکت‌های هواپیمایی متغیر و متفاوت است و اگر میزان بار همراه مسافر از حد مجاز بگذرد، باید مبلغی به عنوان اضافه بار از طرف مسافر پرداخت شود. از آنجا که میزان این مبلغ نسبتا بالا است و مراحل تحویل آن نیز زمان‌بر است، بنابراین قبل از سفر بهتر است به آن توجه بیشتری داشته باشید.(بامارو)
در سفر با هر ایرلاینی چه داخلی و چه خارجی، مقداری از بار را می‌توان به عنوان بار دستی یا بار کابین به داخل کابین هواپیما برد. این بار شامل وسایلی است که شاید در طول سفر با هواپیما به آن نیاز داشته باشید؛ از جمله مدارک ضروری سفر مانند گذرنامه، بلیط هواپیما، وچر هتل (تاییدیه رزرو اتاق در هتل)، کیف پول، کارت اعتباری، چک‌پول، پول نقد، کارت شناسایی، داروهای مورد نیاز مسافر با مجوز پزشکی، عینک آفتابی و طبی، لوازم آرایش و بهداشتی، لوازم الکترونیکی، غذای کودک؛ بقیه بار هم در چمدان.(بامارو)

 

بار مجاز ایرلاین های داخلی

بار مجاز ایرلاین‌های داخلی بر اساس مسیر هواپیمایی، شرکت هواپیمایی، نوع بلیط، کلاس پرواز و طول سفر از ۲۳ کیلوگرم تا ۵۰ کیلوگرم تغییر می‌کند. میزان دقیق بار مجاز روی بلیطی که تهیه می‌کنید ذکر شده و مقادیری که در اینجا ذکر شده مقادیر کلی است.
• در پروازهای داخلی میزان بار دستی که مسافران می‌توانند داخل کابین هواپیما ببرند بین ۵ تا ۷ کیلوگرم برای هر نفر است.(بامارو)
• پروازهای داخلی با کلاس اکونومی بین ۲۳ تا ۳۰ کیلوگرم(بامارو)
• پروازهای داخلی مسافرین با بلیط کلاس بیزینس یا فرست کلاس۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم بیش‌تر از مقدار بار مجاز مسافران پرواز اکونومی است.(بامارو)
نکته: اگر به صورت گروهی یا خانوادگی سفر می‌کنید میزان بار مجاز به صورت مشترک حساب می‌شود.
برای مثال ایرلاین قشم ایر به پروازهای داخلی اجازه می دهد که 5 کیلوگرم بار با خود داخل هواپیما ببرند و در پروازهای اکونومی بین المللی نیز هر مسافر مجاز به خارج کردن 30 کیلو گرم (نهایتا 2 بسته با ابعاد 158 سانتیمتر) بار با خود می باشد.(بامارو)

بار مجاز ایرلاین های داخلی
بار مجاز ایرلاین های داخلی

بار مجاز ایرلاین های خارجی

بار مجاز ایرلاین های خارجی
بار مجاز ایرلاین های خارجی

میزان بار مجاز در پروازهای خارجی پراستفاده که از فرودگاه امام خمینی به مسیر کشورهای اروپایی و آسیایی پرواز می‌کنند در هواپیمایی‌های مشهور ایرانی مانند ایران ایر، ماهان، امارات ایرلاین، قطرایرویز، ترکیش ایرلاین، ایرلاین اتحاد و دیگر شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی مشهور به شرح زیر است:(بامارو)
• در پروازهای خارجی میزان بار دستی که مسافران می‌توانند داخل کابین هواپیما ببرند بین ۵ تا ۸ کیلوگرم برای هر نفر است.
• پروازهای خارجی با بلیط کلاس اکونومی حداکثر تا ۳۰ کیلوگرم (یک چمدان)
• پروازهای خارجی با بلیط کلاس بیزینس حداکثر تا ۴۰ کیلوگرم (دو چمدان)
پروازهای خارجی با بلیط فرست کلاس حداکثر تا ۵۰ کیلوگرم (دو چمدان)
نکته: در ایرلاین های اروپایی وزن هر چمدان نباید بیش‌تر از ۲۳ کیلوگرم باشد. به خاطر داشته باشید که هنگام سفر با شرکت‌های هواپیمایی اروپایی بارهای خود را در چمدان‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.(بامارو)
مقادیر دقیق بار مجاز مربوط به هر هواپیمایی را می‌توانید از مراجعه به سایت رسمی ایرلاینی که بلیطتان را از آن خریده‌اید، پیدا کنید.
در هر صورت اگر میزان بارتان از مقادیر ذکرشده بیشتر بود نگران نباشید. فقط کمی زودتر به فرودگاه بروید و هزینه اضافه بار را بپردازید. این هزینه به ازای هر کیلوگرم اضافه بار بر اساس مقررات پروازهای داخلی و خارجی متفاوت است. به طور میانگین نرخ هر کیلو اضافه بار حدود یک درصد قیمت بلیط هواپیمایی‌تان خواهد بود.(بامارو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *