مراحل سوار شدن به هواپیما از فرودگاه تا پرواز را بخوانید(بامارو)

مراحل سوار شدن به هواپیما

هنگامی که بلیط هواپیما چه بلیط چارتر چه بلیط سیستمی تهیه می کنید باید بدانید که در پرواز سفرهای خارجی قرار است چه مراحلی را طی کنید و سوار هواپیما شوید از نگرانی ها و دلشوره ها شما کم خواهدی شد. درادامه بامارو همراه باشید

مراحل سوار شدن به هواپیما
مراحل سوار شدن به هواپیما

 

مرحله اول : ورودی

باید بدانید که در سفرهای خارجی سه ساعت زودتر از ساعت پرواز به فرودگاه بروید تا مراحل و کارهای قبل از پرواز را انجام دهید. ولی برای سفرهای داخلی 1:30 دقیقه زودتر باید در فرودگاه حضور داشته باشید. تفاوت ساعت انتظار پرواز خارجی و داخلی ملزم به حذف شدن برخی تشریفات پرواز خارجی است.(بامارو)

در زمان ورود به سالن فرودگاه با چند ورودی مواجه خواهید شد که هر کدام از این ورودی ها به سالن بزرگتری خواهند رسید. باید بدانید مسافران در مقابل این ورودی ها با چمدان در صف ایستاده اند. در زمانی که صف به پایان رسید باید خداحافظی کنید و چمدان را از دستگاه چک امنیتی بگذرانید و خودتان نیز از گیت بازرسی رد بشوید.(بامارو)

مرحله دوم :  چک‌این یا گرفتن کارت پرواز

بعد گذراندن مرحله اول شما وارد مرحله دوم خواهید شد که در این قسمت گیت های مختلفی وجود دارد و هر یک از این گیت ها متعلق به شرکت های هواپیمایی هستند که روی تابلوی اعلانات یا روی بلیط پروازتان می توانید شماره گیت خود را پیدا کنید. حال که گیت مورد نظرتان را پیدا کرده اید باید پاسپورت خودتان را به متصدی گیت یدهید. برخی ایرلاین ها پرینت بلیط تان را نمی خواهند و سیستم خود مشخصات  شما را دارند.
بعد از این قسمت پاسپورت شما بررسی می شود و برای ورود به هواپیما ثبت نهایی می شود و نهایت کارت پرواز برای شما صادر می شود. باید بدانید که تحویل بار نیز در این قسمت انجام می شود که وزن کشی . به قسمت بار هواپیما انتقال پیدا می کند. و اما اگر شما اضافه بار داشته باشید باید مابه التفاوت را به بانک مستقر در این سالن پرداخت کنید و دوباره به گیت مراجعه کنید و بارتان را تحویل مسولین این بخش بدهید.(بامارو)

مرحله سوم : چک پاسپورت

در بخش قبل بارتان را تحویل دادید و کارت پرواز را تحویل گرفتید ولی اگر عوارض خروج از کشور را پرداخت نکرده باشید. در قسمت چک پاسپورت بررسی می شود و در نهایت به بانک مستقر می روید و عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید و قبض در قسمت چک پاسپورت همراهتان باشد.(بامارو)

در این قسمت دو گیت برای اتباع خارجی در نظر گرفته شده و بقیه در اختیار شهروندان ایرانی است. برای همین اگر صفی خلوت‌تر بود به تابلوی بالای آن دقت کنید تا به اشتباه در آن نایستید و زمان را از دست ندهید. ماموران چک پاسپورت، قبض عوارض خروج کشور را گرفته، پاسپورت را بررسی می‌کنند و اگر مشکل خروج از کشور نداشته باشید مهر خروج می‌زنند.(بامارو)

مرحله چهارم : سالن انتظار

با گذراندن مراحل قبل باید منتظر پرواز باشید که سالن انتظار برای کار هست که در این سالن کافی شاپ و وسایل سرگرم کننده وجود دارد که وقت تان را بگذارنید تا نوبت پروازتان شود. شاید زمان انتظار طول بکشد ولی بهتر است شماره گیت پروازتان  و خروجی خود را پیدا کنید و بعد در صندلی های نزیدک به آن استراحت و منتظر پروازتان باشید که در صورتی که زمان پرواز برسد زمان کم نیاورید این به این دلیل است که شاید گیت بازرسی شلوغ باشد.(بامارو)

مرحله پنجم : گیت پرواز

در مرحله قبل به در سالن انتظار منتظر پروازتان بودید. باید بدانید چهل دقیقه تا نیم ساعت قبل از پرواز مسئولان خط هوایی و گیت پرواز برای سوار شدن مسافران را دعوت می کنند. هر کدام از گیت های پرواز مختص به شرکت هواپیمایی هستند که بالای آن تابلوی اعلان وجود دارد که نام ایرلاین ، شماره پرواز و ساعت پرواز بر روی آن درج شده است. کارت پرواز تان را در این قسمت باید به مئول گیت برسانید.(بامارو)

مرحله آخر : سوار شدن به هواپیما

در این قیمت به پایان تمام مراحل قبل از پرواز می رسیم و بعد از عبور از گیت پرواز وارد تونل متصل به هواپیما می شوید. و مهمانداران مسافران به صندلی های هدایت می کنند. (بامارو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *