شهر ساحلی بسیار زیبای چشمه در ترکیه (بامارو)

شهر چشمه

یکی از شهرهای ساحلی ترکیه که مقصد توریست هایی از سراسر دنیا می باشد،  شهر چشمه نام دارد که حدود بیست هزار نفر جمعیت دارد و همچنین از پتانسیل های گردشگری خوبی برخوردار است.

 چشمه در غربی ترین قسمت ترکیه قرار دارد و از سواحل دریای اژه بهره مند است. افرادی که به ازمیر و کوش آداسی سفر می کنند می توانند با پیمودن ۸۸ کیلومتر از شهر ازمیر و ۱۸۰ کیلومتر از شهر کوش آداسی، به شهر توریستی چشمه برسند.

 دلیل نامگذاری این شهر به نام شهر چشمه، چشمه های آب معدنی طبیعی می باشد که در تمام مناطق این شهر وجود دارد.

شهر چشمه تنها ۸ کیلومتر با جزیره‌ی یونانی خیوس فاصله دارد به همین دلیل توریست ‌های زیادی این شهر برای گشت و گذار و تعطیلات انتخاب می‌کنند.

در ادامه بامارو همراه باشید.

افرادی که به موجب سواری علاقه دارند به شهر چشمه می روند و از امکاناتی که وجود دارد، استفاده می کنند. ساحل این شهر تا فاصله ۷۰۰ متری عمق یک متری دارد و این کار را برای موج سواران و علاقه مندان به ورزشی های آبی راحت می کند. این پتانسیل فوق العاده، باعث شده است تا چندین مدرسه موج سواری در چشمه دایر شود.

چشمه ترکیه

مسافران و توریست ها به این شهر می‌روند تا از سواحل زیبایی که دارد لذت ببرند و در هتل‌های لوکس این شهر اقامت کنند؛ اما تفریحات گوناگون دیگری در شهر زیبای چشمه وجود دارند که نباید آنها را نادیده گرفت، این سرگرمی‌ها می‌توانند رنگی تازه به سفرهایتان ببخشند و خاطراتی به‌یادماندنی را رقم بزنند. 

اغلب مسافران کشور ترکیه را با استانبول و آنتالیا آن می شناسند؛ اما غافل از آن که در این کشور شهرهای دیگری هم وجود دارد که می تواند مقصد مناسبی برای سفر باشند.

بناهای تاریخی شهر چشمه

در کنار تمام جاذبه های تفریحی و سرگرمی که در شهر چشمه وجود دارد، بناهای تاریخی بسیار جذابی هم در این شهر وجود دارد که دیدن آنها حتما توصیه می شود.

شهر ION ، شهری باستانی که در ۱۵ کیلومتری شمال شهر چشمه قرار دارد یکی از آن بناهای تاریخی است که می توانید از آن دیدن نمایید.

شهر ion

همچنین در شرق چشمه، شهر تاریخی Erythral قرار دارد که قدمت آن به هزار سال پیش از میلاد مسیح باز میگردد. بهتر است گردشگرانی که بلیط هواپیما ترکیه را تهیه می کنند، در گشت زدن شهری چشمه و یا ازمیر از بازدید این شهرهای تاریخی را فراموش نکنند و حتماً قسمتی از زمان سفرشان را برای رفتن به این مکان‌ های تاریخی اختصاص دهند. شهر قدیمی Erythral در یکی از روستاهای چشمه به اسم “ایلدیری” کشف شده بود.

از جاذبه های تاریخی و باستانی شهر می‌توان به قلعه چشمه که از زمان عثمانی به جا مانده است، چشمه ‌های فراوان، کاروان ‌سراها و معماری ‌های شهری باستانی آنجا اشاره کرد. در یکی از تپه ‌های وسط شهر چشمه، مجسمه‌های کوچکی در حفاری ‌های اکروپل پیدا شده است که مربوط به عبادتگاه Athena Pallas می باشد و به عنوان هدیه تقدیم شده بودند. یکی از مهمترین آثار به دست آمده در این حفاری ‌ها، در موزه باستان شناسی ازمیر نگهداری می‌شود و مربوط به مجسمه زنی است که متعلق به دوره Arkaik می‌باشد.

بافت تاریخی افسوس

از دیگر جاذبه های تاریخی چشمه، بافت تاریخی افسوس است. این شهر قدیمی در نزدیکی چشمه قرار دارد و برای دیدن از این بافت، تنها یک ساعت و نیم رانندگی دارد. افسوس در حقیقت یک آمفی تئاتر با بنایی تاریخی است که در فضایی باز ساخته شده است. این موزه برای بازدیدکنندگان و گردشگران حس جالبی را به همراه دارد.

 جزیره یونانی خیوس

 جزیره یونانی خیوس

دیگر منطقه ای که در شهر چشمه ترکیه به عنوان منطقه ای دیدنی و تاریخی لازم است بازدید کنید جزیره خیوس است. این جزیره زیبا، قسمتی از کشور یونان محسوب می شود که در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، این جزیره می تواند یکی دیگر از گزینه های بسیار جذاب و دیدنی در سفر به شهر چشمه در ترکیه محسوب شود.

قلعه چشمه

قلعه چشمه

از ویژگی ‌های مهم و جذاب شهر چشمه وجود تفریحات گوناگون در کنار یکدیگر است؛ این ویژگی باعث می‌شود تا برای هر سنی سرگرمی خاصی خود وجود داشته باشد. اگر گشت و گذار در کنار سواحل، قایق سواری یا پرسه زدن در فروشگاه‌ های چشمه برایتان تکراری شده است به تماشای بناهای تاریخی بروید. قلعه‌ی چشمه از برترین بناهای تاریخی این شهر به شمار می ‌آید. این بنا در سال ۱۵۰۸ ساخته شد و تا حدود زیادی سالم مانده است و نمای دیگری از شهر چشمه را برای گردشگران نمایان ساخته است.

خرید کردن در چشمه

خرید کردن در چشمه

گردشگرانی که به شهر چشمه می‌روند، هدفشان خرید کردن و گشت و گذار در مغازه‌های لوکس نیست اما بر خلاف تصور شهر چشمه مغاز‌ه ای فوق ‌العاده ‌ای دارد. از فروشگاه ‌های که این شهر وجود دارد، می‌توانید انواع برندهای ترکی را خریداری کنید یا برای عزیزانتان سوغاتی بخرید. مهمترین و محبوب ترین اجناس در نزد گردشگران این شهر جواهرات دست‌ ساز، اجناس دکوری، لباس ‌های محلی و ادویه ‌جات می باشند.

تفریحات شهر چشمه

تفریحات شهر چشمه

هرساله در ماه جولای جشنواره موسیقی بین‌ المللی در شهر چشمه برگزار می گردد که از پرطرفدارترین جشنواره‌ ها میان مردم به حساب می ‌آید. یکی از مزایای سفر به چشمه در ماه جولای این است که، اکثر بازیگران و خوانندگان معروف ترکیه را در همه نقطه های شهر، از نزدیک خواهید دید. چشمه مقصد محبوبِ تابستانی اهل هنر و موسیقی ترکیه است،  به همین دلیل شما همه ستاره های ترک را می توانید از نزدیک ملاقات کنید.

تفریحات شهر چشمه

در فاصله ۵ کیلومتری از شرق چشمه، منطقه تفریحی و گردشگری ایلیکا وجود دارد که مکان مناسبی جهت استراحت کردن و انجام تفریحات آبی می باشد. در این منطقه چشمه ‌های آب سرد و گرم بسیاری وجود دارد و شهر چشمه نامش را از چشمه ‌های این منطقه گرفته است. در گذشته، ایلیکا پاتوق ثروتمندان ازمیر در فصل گرم تابستان بود اما، حالا تمامی گردشگران و مردم ترکیه تعطیلات تابستانی خود را در این شهر سپری می‌کنند. چشمه ‌های آب سرد و گرم در ساحل دریای اژه به صورتی قرار دارند که مرزهای بین آنها از بین رفته است و زیبایی شهر چشمه را بیشتر کرده ‌اند. شنا در آب ‌های نیلگون دریای اژه در هوای گرم تابستانی و استفاده از خواص درمانی و شفابخش چشمه‌ های موجود، بدون شک تجربه ‌ای متفاوت در سفر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *