زیباترین جزایر جهان در کدام قسمت جهان قرار دارند؟(بامارو)

جزایر رویایی جهان

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که زیباترین جزایر جهان ، کدام هستند و در چه کشورهایی قرار دارند؟ سواحل با شن‌های سفید، صخره‌های مرجانی، غروب آفتاب، گونه‌های کم‌نظیر و بسیار جاذبه‌های بی‌نظیر دیگر که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند، جزایر را به مکان‌هایی بسیار خاص تبدیل کرده است.بامارو همراه باشید

اگر رفتن به یک جزیره در فهرست سفر بعدی‌تان قرار دارد، ما به شما زیباترین جزایر جهان را معرفی خواهیم کرد تا به راحتی از میان آنها مقصد بعدی خود را پیدا کنید.

 

1- مالدیو

جزیره مالدیو
جزیره مالدیو

مالدیو بدون شک یکی از زیباترین جزایر جهان را داراست. مالدیو خانه بسیاری از جزایر کم‌نظیر دنیاست، اما آنچه که این منطقه را باشکوه‌تر جلوه می‌دهد، آب‌های آن است که به واقعا درخشش جزایر را چندین برابر کرده است. آب‌های اقیانوس هند که به شفافیت کریستال هستند و رنگی بی‌نظیر دارد، در کنار سواحل زیبا و اقامتگاه‌های لوکس و فوق‌العاده‌ای که در میان این آب‌ها ساخته شده است، مالدیو را به زیباترین جزیره جهان و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. آب و هوای بی‌نظیر، صخره‌های مرجانی، امکانات اقامتی، غواصی و شنا، موج‌سواری و غیره، جزایر مالدیو را به بهترین گزینه برای سفر تبدیل می‌کند.(بامارو)

2- بور بورا، پلی‌نزی فرانسه

جزیره بور بورا، پلی‌نزی فرانسه
جزیره بور بورا، پلی‌نزی فرانسه

بورا بورا، مشهورترین و زیباترین جزیره در پلی نزی فرانسه است و یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ماه عسل زوج‌ها محسوب می‌شود. این جزیره می‌تواند یک مقصد بی‌نظیر برای خانواده‌ها و حتی گردشگران تنها باشد. سواحل زیبای بورا بورا با شن‌های سفید به حدی زیباست که می‌تواند فراتر از واقعیت به نظر برسد. آب‌های این سواحل بسیار شفاف و رنگی بی‌نظیر دارند. بسیاری از سواحل بورا بورا خصوصی هستند. ساحل ماتیرا یکی از زیباترین سواحل عمومی در این منطقه است. اقامتگاه‌های این جزیره زیبا به دلیل طراحی و قرار گرفتن‌شان در آب بسیار در جهان شهرت دارند. همچنین ورزش های آبی مهیجی از پاراسیلینگ تا جت اسکی، اسنورکلینگ، غواصی و غیره را می‌توان در این جزیره فوق‌العاده تجربه کرد.(بامارو)

3- پالاوان، فیلیپین

پالاوان، فیلیپین
پالاوان، فیلیپین

پالاوان یکی دیگر از زیباترین جزایر جهان است که در فیلیپین قرار دارد. در واقع می‌توان پالاوان را یک شگفتی طبیعی در این کشو معرفی کرد. خط ساحلی پالاوان بیش از 1240 مایل است. خبر خوب این است که جزایر بسیار زیبایی در پالاوا با آب‌های زلال و شفاف وجود دارند. پالاوان خانه یکی از عجاب هفتگانه طبیعی در جهان است. Puerto Princesa، رودخانه 5 مایلی که بلندترین رودخانه زیرزمینی قابل پیمایش در جهان است. این منطقه در سال 1999 در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسیده است. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پاوالان فیلیپین ، پرک طبیعی صخره‌ای Tubbataha که نباید تماشای آن را از در این سفر از دست داد. این منطقه نیز در فهرست آثار یونسکو ثبت شده و 13028 هکتار را پوشش می‌دهد.(بامارو)

4- گالاپاگوس، اکوادور

جزیره گالاپاگوس، اکوادور
جزیره گالاپاگوس، اکوادور

گالاپاگوس، یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری حیات وحش و یکی از زیباترین جزایر جهان به شمار می‌رود. این منطقه که در 621 مایلی ساحل اکوادور در اقیانوس آرام قرار گرفته است، شامل18 جزیره اصلی، سه جزیره کوچک و بیش از 100 جزیره دورافتاده است. گالاپاگوس یکی از معدود مکان‌هایی در کره زمین است که توسط بشر تغییر شکل داده نشده‌اند. علاوه بر حیات وحش بی‌نظیر این جزیره مانند لاک‌پشت‌های گالاپاگوس، ایگوانای دریایی، فوک‌های آبی، پنگوئن و گونه‌های خاص دیگر، این جزیره را به دلیل سواحل بسیار زیبا با شن‌های سفید و آب‌های آبی فیروزه‌ای رنگی‌اش می‌شناسند. از انواع ورزش‌های آبی مانند غواصی، شنا و کایاک‌سواری می‌توانید در این جزیره زیبا لذت ببرید.(بامارو)

5- سانتورینی، یونان

جزیره سانتورینی، یونان
جزیره سانتورینی، یونان

سانتورینی را می‌توان یکی از زیباترین جزیره های یونان معرفی کرد. این جزیره زیبا را با غروب‌ آفتاب جادویی آن می‌شناسند، به طور حتم یکی از بهترین غروب آفتاب در جهان را در سانتورینی مشاهده خواهید کرد. دهکده اویا یکی از بهترین مکان‌های سانتورینی برای تماشای غروب زیبای آفتاب است. با سواحلی با شن‌های سفید، سیاه و قرمز و آب‌های زلال، سواحل سانتورینی زیبایی و جذابیت خاصی دارند. این جزیره همچنین به دلیل ورزش‌های آبی مانند غواصی، جت اسکی، اسکی روی آب، قایقرانی و غیره شناخته می‌شود. سانتورینی ترکیب زیبایی از شگفتی‌های انسان و طبیعت است. خانه‌های سفید و زیبای سواحل این منطقه که روی صخره‌ها ساخته شده‌اند، زیبایی این منطقه را دوچندان کرده‌اند.(بامارو)

6- کرت، یونان

جزیره کرت، یونان
جزیره کرت، یونان

کرت بزرگترین و یکی از زیباترین جزایر یونان است. مهمترین دلیلی که کرت را می‌توان به عنوان یکی از زیباترین جزایر جهان معرفی کرد، سواحل شگفت‌انگیز این منطقه با آب‌های رویایی آن است. شاید تعجب کنید، اما خط ساحلی کر حدود 650 مایل است. حتی می‌توان سواحلی خالی در این جزیره زیبا پیدا کرد. این منطقه همچنین دارای کوه‌ها و مناطق کم‌نظیر است. کرت یک منطقه ایده‌آل برای کسانی است که عاشق آبشار هستند. تعداد بسیار زیادی آبشار خیره‌کننده با ارتفاع‌های مختلف را می‌توان در این منطقه مشاهده کرد. بیش از 2 هزار گونه گیاهی در کرت وجود دارد که 300 نوع آن در هیچ کجای جهان یافت نمی‌شود.(بامارو)

7- سیشل، ساحل آفریقا 

سیشل، ساحل آفریقا
سیشل، ساحل آفریقا

با قرار گرفتن در ساحل آفریقا و در اقیانوس هند، سیشل یکی از زیباترین مجمع‌الجزایرهای دنیاست که از 115 جزیره تشکیل شده است. سواحل زیبا با شن‌های سفید و آب‌های زلال و شفاف، این منطقه را در میان زیباترین سواحل جهان قرار داده است. در این جزیره بیش از 2 هزار گونه گیاهی، هزار گونه آبزی و 12 گونه پرنده وجود دارد. سیشل یک منطقه غنی در زمینه تنوع زیستی است. همچنین 6 پارک ملی دریایی در وجود دارد و صخره‌های مرجانی آن در نوع خود بی‌نظیر هستند. جاذبه های گردشگری سیشل تنها به این موارد ختم نمی‌شود، بله پارک ملی سیشل در جزیره Mahe که در مرتفع‌ترین نقطه آن و در ارتفاع 905 متری قرار دارد، مقصدی محبوب برای گردشگران این جزیره است.(بامارو)

8- بالی، اندونزی

بالی، اندونزی
بالی، اندونزی

بالی، اندونزی

بالی، مهم ترین جاذبه گردشگری اندونزی ، یکی از زیباترین جزایر جهان نیز محسوب می‌شود. بالی را با تاریخ، طبیعت و سواحل بی‌نظیر آن می‌شناسند. سرسبزی بی‌نظیر این جزیره در هر بخش آن‌، یکی از نخستین مواردی است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. این جزیره رویایی خانه جنگل‌های گرمسیری، مزارع برنج زیبا، کوه‌های آتشفشانی، صخره‌های مرجانی خیره‌کننده، آبشارها و سواحل حیرت‌انگیز است. این جزیره منحصر به فرد دارای معابد بسیاری در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف است. این معابد شهرت جهانی دارند و در نوع خود بسیار منحصر به فرد و دارای معماری قدیمی کم‌نظیر هستند. مردم این جزیره رفتاری بسیار دوستانه دارند و بسیار صمیمی با گردشگران برخورد می‌کنند.(بامارو)

9- فیجی، اقیانوس آرام

فیجی، اقیانوس آرام
فیجی، اقیانوس آرام

فیجی یکی از مجمع‌الجزایر زیبای جهان در جنوب اقیانوس آرام است که 332 جزیره دارد. تنها یک سوم از این جزیره قابل سکونت است. گردشگری، چرخ اقتصاد این منطقه را می‌چرخاند. این کشور از سواحل شنی زیبا گرفته تا مرداب‌های بی‌نظیر و صخره‌های مرجانی، هر آنچه را که از یک مقصد گردشگری انتظار داشته باشید برایتان به همراه خواهد داشت. نه تنها سواحل، بلکه جنگل‌های گرمسیری و طبیعت منحصر به فرد این جزیره نیز از جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز آن به شمار می‌رود. از زیباترین جاذبه های گردشگری فیجی می‌توان به آبشار تاوارو اشاره کرد.(بامارو)

10- موئورئا، پلی‌نزی فرانسه

موئورئا، پلی‌نزی فرانسه
موئورئا، پلی‌نزی فرانسه

موئورئا یکی از زیباترین جزایر پلی نزی فرانسه است که در 12 مایلی تاهیتی قرار دارد. موئورئا یک مقصد گردشگری فوق‌العاده برای زوج‌ها و خانواده‌ها به شمار می‌رود. این جزیره که توسط چشمه‌های آب گرم زیبا احاطه شده است، به دلیل تپه‌های سرسبز و سواحل شنی زیبایش در میان گردشگران طرفداران بسیاری دارد. بخش کوهستانی و مرتفع این جزیره نیز از زیبایی‌های منحصر به فردی برخوردار است و بهترین مکان برای پیاده‌روی به شمار می‌رود. دنیای آب موئورئا تنها به سواحل و لوگان‌ها محدود نمی‌شود. این جزیره همچنین دارای آبشارهای بسیار زیباست. این آبشارها بسیار بلند نیستند، اما به اندازه کافی زیبایی دارند. در بخش شمالی این جزیره، خلیج Opunohu قرار دارد که نباید در سفر به این منطقه زیبا تماشای آن را از دست بدهید. ورزش‌های آبی، غواصی، جت اسکی و تماشای وال‌ها را در جزیره موئورئا فراموش نکنید.(بامارو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *