راهنمای سفر به کشور اندونزی (بامارو)

کشور دنج و پهناور اندونزی

کشور اندونزی سرزمینی پهناور تشکیل شده از تعداد زیادی جزیره است که در هر گوشه ی آن می توان تجربه ی شگفت انگیزی داشت. از سواحل شنی بی نهایت زیبا گرفته تا آتشفشان های جزیره ی بالی تا پایتخت این کشور زیبا یعنی جاکارتای پر جنب و جوش، برای هر سلیقه ای، جاذبه ای دارد. جدای از این ها، طبیعت زیبای بالی را هم نباید نادیده گرفت، طبیعتی که میزبان گونه های جانوزی مختلفی است که یکی از حیرت انگیزترین آنها، اژدهای کومودو است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در ادامه بامارو همراه باشید

موقعیت جغرافیایی

کشور اندونزی از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار گرفته و در واقع یک مجمع الجزایری است که از ۱۷ هزار جزیره و ۳۳ استان تشکیل شده است. وسعت آب های این کشور تقریبا سه برابر خشکی های آن است و مساحت آن حدود ۱۹۱۹۴۴۰ کیلومتر مربع است. این کشور جزو بزرگترین کشورهای جهان و این بین رتبه پانزدهمین کشور را به خود اختصاص داده است.(بامارو)

مختصری از تاریخ اندونزی

مجمع الجزایر اندونزی در قدیم سلطان نشین بودند تا آنکه در قرن شانزدهم اسپانیایی ها و پرتغالی ها آن را تصرف کردند. کمپانی شرقی هلند اول قرن هجده، حکومت اندونزی را دست گرفتند. سال ۱۷۴۰، هلندی ها شورش مردم جاکارتا را با کشتار ۲۰ هزار اندونزیایی و چینی در هم شکستند. تا سال ۱۹۴۲ میلادی این کشور متعلق به هلند بود و از ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ تحت اشغال ژاپن درآمد. اندونزی تا پایان جنگ جهانی دوم مستعمره هلند بود و طول جنگ به اشغال ژاپن درآمد تا اینکه در سال ۱۹۴۵ اعلام جمهوری نمود و پس از چهار سال جنگ با هلند در سال ۱۹۴۹ مستقل شد.(بامارو)

امنیت و آداب و رسوم در کشور اندونزی

اگر بخواهیم شرایط امنیتی در کشور اندونزی را به شما عنوان کنیم، در این کشور خیلی باید حواستان را در اماکن شلوغی که پر از وسایل نقلیه است حواستان را جمع کنید چرا که جیب بری و دزدی در این کشور بسیار رایج است. همچنین جرایم بسیار سنگینی به منظور حمل مواد مخدر در این کشور وجود دارد که باید بسیار حواستان را جمع کنید تا در درسر نیوفتید. در این کشور احترام به افراد مسن در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. اندونزیایی ها هنگام سلام و خداحافظی دست تکان می دهند آن هم با دست راست. به یاد داشته باشید که هنگام سلام و خداحافظی دست تکان دهید و اگر خیلی صمیمی شدید می توانید روی شانه یکدیگر دست بزنید. صدای بلند تحقیرآمیز تلقی می شود از این رو آن ها با صدای بلند صحبت نمی کنند مگر این که در مواردی خاص مجبور شوند.(بامارو)

اطلاعات کلی کشور اندونزی

زبان رسمی: اندونزیایی

واحد پول رسمی: روپیه (IDR)

ولتاژ برق شهری: ۲۲۰ ولت

کد کشور: +۶۲

اختلاف ساعت: اندونزی حدود ۳ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

شماره های اضطراری:

  • آتش نشانی: ۱۱۳
  • پلیس: ۱۱۰
  • آمبولانس: ۱۱۸-۱۱۹

فرودگاه های کشور اندونزی:

  • فرودگاه بین‌المللی حسین ساسترانگارا
  • فرودگاه بین‌المللی سوئکارنو-هتا
  • فرودگاه بین‌المللی یواندا
  • فرودگاه بین‌المللی پولونیا

آب و هوای اندونزی

تغییرات آب و هوایی در اندونزی بر خلاف کشورهای دیگر، نه از فشار و نه از دمای هوا است بلکه به دلیل بارش بیش از حد باران است. کشور اندونزی آب و هوای گرم و استوایی و رطوبت بسیار بالایی بین ۷۰ تا ۹۰ درصد دارد. بهترین زمان سفر به اندونزی، در فصل خشک سال و بین ماه های ژوئن تا سپتامبر است.(بامارو)

هزینه ی اقامت در اندونزی

به طور کلی برای اقامت در کشور اندونزی در طول سفرتان نیازی به نگرانی بابت پیدا کردن محلی برای اقامت و همینطور خورد و خوراک نداشته باشید چرا که در این هر دوی این موارد به راحتی در دسترس شما خواهند بود. تنها کافیست میزان هزینه ای که بابت اقامت در شهرهای این کشور در نظر گرفته اید را مشخص کنید و از بین هتل های زیادی که در این شهر وجود دارد سعی کنید مطابق با آن چه انتظار دارید یکی از هتل های این شهر را انتخاب کنید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.(بامارو)

هزینه ی خورد و خوراک در اندونزی

در ادامه ی راهنمای سفر به اندونزی به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۲۵۰۰۰ روپیه را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۱۵۰۰۰۰ روپیه پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهرهای اندونزی به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۴۵۰۰۰ روپیه می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۳۵۰۰ روپیه و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۲۶۰۰۰ روپیه بپردازید.

غذاهای محبوب اندونزی

ماسی گورنگ یکی از مشهورترین غذاهای این کشور و نوعی برنج سرخ شده یا نیمه پخته است که با گوشت مرغ و میگو، تخم مرغ، موسیر، تمبر هندی، فلفل تند و ادویه های مخصوص طبخ می شود و از آنجا که بسیار لذیذ است به هر کجای کشور بروید می توانید یکی از آنها را سفارش بدهید.(بامارو)

هزینه حمل و نقل در کشور اندونزی

هزینه بلیط تک سفره ۳۵۰۰ روپیه

هزینه بلیط ماهانه ۲۰۰۰۰۰ روپیه

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۷۰۰۰ روپیه و به ازای هر یک کیلومتر ۸۰۰۰ روپیه به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۴۰۰۰۰ روپیه باید پرداخت نمایید.(بامارو)

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۸۷۰۰ روپیه

شهرهای معروف و تورسیتی

  • جاکارتا
  • بالی

جاذبه های گردشگری معروف در اندونزی

  • جنگل میمون ها | Sacred Monkey Forest Sanctuary

حتما در سفرتان به بالی از جنگل میمون های بانمکی که در این جزیره وجود دارد دیدن کنید. خدود ۵۰۰ میمون در این جزیره زندگی می کنند. بنابراین هرگز بازدید از موزه را فراموش نکنید.

واتربوم مجوعه ای از پارک های زنجیره ای و بین المللیه و تفریحات این مجموعه اونقدر زیاد، متنوع و هیجان انگیزه که می توانید یک روز کامل را در آن بگذرانید. این مجموعه شامل استخرهای بزرگ و کوچک، چندین نوع سرسره آبی، استخر و بازی های مخصوص بچه ها، زمین بازی پینگ پونگ و فوتبال دستی و رستوران های مختلف می باشد. مجموعه واتربوم از ۹ صبح تا ۸ شب باز است. بردن پول در این مجموعه ممنوع است بهتر است در حسابتان پول داشته باشید تا با کارت اعتباری پرداخت مبالغ مورد نیازتان را انجام دهید.

 

  • پارک پرندگان بالی | Bali Bird Park

یکی از جذاب ترین پارک هایی که در این جزیره وجود دارد پارک پرندگان است. حدود ۲۵۰ گونه پرنده را در این پارک زندگی می کنند. همه ساله گردشگران زیادی برای تماشای این پارک به در بالی می روند . نکته منحصر به فرد آن این که هیچ قفسی برای پرندگان این پارک وجود ندارد. بخش های مختلف این پارک به مناطق مختلف جهان از جمله مجمع الجزایر اندونزی و همچنین امریکا لاتین و آفریقای جنوبی اختصاص داده شده و فضای خیلی تمیزه دارد که با آواز پرنده ها و چمن، باغ، رودخانه ها و آبشارها مزین شده اند.

  • مسجد استقلال جاکارتا | Istiqlal Mosque

این مسجد یکی از بزرگترین مساجد جنوب شرقی آسیاست که گنجایش ۱۲۰ هزار نفر را در یک زمان دارد. طرح مسجد استقلال یکی از بزرگترین مساجد جهان هست که از زمان استقلال اندونزی شروع شد و به دلیل بزرگ بودن این بنا ساحتش حدود ۱۷ سال به طول انجامید.

  • هزار جزیره | Thousand Islands

زنجیره از جزایر در غرب خلیج جاکارتا وجود دارد که به هزار جزیره معروف است و دارای هتل هایی بر روی آب، سواحلی زیبا که دارای کافه هستند و همینطور مراکز تفریحی دریایی از که می توانید به طور کامل در آن لذت ببرید. البته انتخاب اسم هزار جزیره استفاده از شیوه ی اغراق است و حدود ۱۱۰ جزیره در این منطقه وجود دارد که تنهای ۳۶ تا از آن ها برای عموم قابل استفاده است و ۲۳ مورد از آنها در لیست جزایر خصوصی به شمار می رود.

  • شهر مینیاتوری تامان | Taman Mini Indonesia Indah

شهر مینیاتوری در جاکارتا یکی از بهترین جاذبه های این شهر است که پیشنهاد می کنیم حتما قبل از بازدید از بقیه جاذبه های این شهر از آن دیدن فرمایید. جهت بازدید از این شهر تنها تا ساعت ۸ شب فرصت دارید.

بایدها و نبایدها در کشور اندونزی

  • همانطور که ابتدای متن هم گفتیم بسیار نسبت به وسایل ارزشمند و مدارکتان حساس باشید چرا که جیب بری در این کشور بسیار رایج است. این افراد بیشتر در مناطق عمومی و ایستگاه های حمل و نقل عمومی هستند.
  • آب لوله کشی در این کشور قابل آشامیدن نیست حتما از سوپرمارکت های شهر آب معدنی تهیه کنید.
  • از صحبت در مورد مسائل سیاسی هر کشور بپرهیزید.
  • سعی کنید نقشه‌ی هر منطقه را قبل از ورود و یا در بدو ورود تهیه کنید.
  • بردن تعدادی کنسرو نیز پیشنهاد می‌شود تا در مواقعی که دسترسی به رستوران ندارید استفاده نمایید. نکات ایمنی لازم برای استفاده از کنسروها، بخصوص کنسرو ماهی برای جوشاندن به مدت حداقل بیست دقیقه را حتما اجرا کنید تا خدای نکرده مشکلی در سفر شما پیش نیاید.
    در مورد بقایای آثار تاریخی مراقب باشید. معمولا دست زدن به این آثار ممنوع است.
  • اتوبوس هزینه ی بسیار کمتری نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل عمومی برایتان شامل می شود. مینی ون هایی نیز هستند به نام بمو که در مسیرهای ثابت رفت و آمد می کنند. تعدادی از بموها با توجه به مقصد رنگ های مختلفی دارند. پس قبل از سوار شدن رنگ مقصدتان را بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *