بهترین ترفند های بستن چمدان سفر را بدانید و بکار بگیرید (بامارو)

نحوه‌ی بستن چمدان

لباس‌ها چروک شده؟! ساعت‌ گران قیمت پدربزرگ گمشده؟! در شامپو بدنتان باز شده و کل چمدانتان را کثیف کرده است؟! و …، هزاران دغدغه‌ی دیگر که از درست نبستن چمدان به وجود می‌آید، این وضعیت نه تنها آزار دهنده است، بلکه یکی از عوامل اصلی خراب شدن سفر نیز به شمار می‌رود!در ادامه بامارو همراه باشید

حال اگر شما هم دغدغه‌ی بستن چمدان دارید و نمی‌دانید چطور تمامی لباس‌ها و وسایلتان را درون یک چمدان کوچک جا دهید، ترفندهای بستن چمدان سفر را از دست ندهید (بامارو)

۱- سفرتان را بسنجید

سفرتان را بسنجید
سفرتان را بسنجید

چه نوع سفری در پیش دارید؟ سفر تجاری و کاری و یا سفر تفریحی؟

آب و هوای شهر مقصدتان را چک کنید و مطابق آن لباس‌هایتان را انتخاب کنید. هر چه که می‌خواهید در سفر استفاده کنید را با خود بردارید، روی زمین در کنار هم بچینید. سپس بایستید و به هر چه در رو به روی شما قرار گرفته است نگاه بیندازید، آیا از تمامی آنها استفاده خواهید کرد؟(بامارو)

هیتر پول Heather Poole ، سرپرست پرواز در لس‌ آنجلس می‌گوید: «بهتر است وسایلی را با خود ببرید که امکان می‌دهید ۸۰٪ از آنها استفاده می‌کنید».(بامارو)

آیا می‌دانید تهران یکی از مقاصد محبوب سفرهای تجاری و کاری است؟

۲- مدارک‌

مدارک‌
مدارک‌

پیش از بستن چمدانتان، ابتدا مدارک‌ مورد نیاز خود را آماده کنید!

بارها و بارها این اتفاق برای همه‌ی ما افتاده که کارت پرواز و کارت‌های شناسایی را فراموش کردیم و سفر مهمی را از دست دادیم.(بامارو)

۳- رژیمی انتخاب کنید

رژیمی انتخاب کنید
رژیمی انتخاب کنید

از سنگین کردن چمدانتان پرهیز کنید! به جای برداشتن چندین شلوار و یا مانتو رنگارنگ، از رنگ‌های خنثی استفاده کنید و کمی زیبایی را فدای راحت و سبک سفر کردن بکنید.(بامارو)

۴- انتخاب چمدان

انتخاب چمدان
انتخاب چمدان

مهم‌ترین نکته در نحوه‌ی بستن چمدان، انتخاب درست آن است! اگر سفر شما کوتاه مدت و به دل طبیعت است، به هیچ وجه از چمدان‌های سنگین استفاده نکنید و یا بالعکس اگر سفر کاری مهمی را پیش رو دارید که مدت زمان اقامتتان بیش از یک هفته است، از چمدانی با اندازه متوسط استفاده کنید.(بامارو)

پاییز فصلی‌ست که همه‌های ایران می‌شه سفر کرد اما جنوب و جزایری مانند کیش و قشم از همه جذاب‌تر است.

۵- بسته بندی جداگانه لباس‌ها

بسته بندی جداگانه لباس‌ها
بسته بندی جداگانه لباس‌ها

کیف‌ها و بسته‌بندی‌هایی در بازار وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا وسایل و لباس‌هایتان را دسته بندی کنید و از قاطی شدن‌ آنها جلوگیری کنید. حتی بعضی از این بسته‌ها ضد آب هستند و برای چیدمان درون چمدان و نحوه بستن چمدان شما بسیار مرتب هستند و دسترسی و سرعت شما را دو برابر می‌کنند.(بامارو)

۶- لباس‌ها سنگین

لباس‌ها سنگین
لباس‌ها سنگین

اگر در فصل سرد سال قصد سفر دارید و نمی‌دانید ژاکت‌ یا گرمکن خود را چگونه در چمدان جای دهید، آنها را بپوشید!

بله با استفاده از این کار فضای بیشتری از چمدان خود را ذخیره می‌کنید و می‌توانید وسایل بیشتری در آن جای دهید و یا از چروک شدن احتمالی بقیه لباس‌هایتان جلوگیری کنید.

۷- لباس‌ها را تا نکنید!

لباس‌ها را تا نکنید
لباس‌ها را تا نکنید

تجربه نشان داده، تا کردن لباس‌ها نه تنها باعث چروک شدن آنها شده بلکه فضای بیشتری را اشغال می‌کند. پس لباس‌ها را رول شده در چمدان قرار دهید.(بامارو)

تا به حال به ارزان سفر کردن، فکر کردید؟ با  باماروسفر  می‌توانی در کل ایران ارزان سفر کنید.

۸- شناختی هوشمندانه

شناختی هوشمندانه
شناختی هوشمندانه

بهتر است بدانید چه نوع پارچه‌ای در برابر چروک مقاوم است و زودتر خشک می‌شود تا بتوانید انتخاب هوشمندانه‌ای در چینش چمدان خود داشته باشید.

لباس‌هایی که از جنس نایلون، میکرو فیبری و ابریشم هستند، هر دو ویژگی بالا را دارند و در مقابل آنها لباس‌های پنبه‌ای و نخی قرار دارند که نه تنها به راحتی چروک می‌شوند، بلکه دیرتر هم خشک می‌شوند.

۹- اتوی خودکار

اتوی خودکار
اتوی خودکار

به مقصد مورد نظرتون رسیدید و در نحوه بستن چمدان هم دقت کردید اما به محض باز شدن چمدان با منظره‌ای رو به رو شدید که از آن هراس داشتید! تمامی لباس‌ها چروک شده است.(بامارو)

برای رفع چروک‌ها کافیست لباس‌ها را در حمام آویزان کنید و یک دوش سبک بگیرید، بخار آب تمامی مشکلات شما را بر طرف خواهد کرد.

۱۰- طلا و جواهرات

طلا و جواهرات
طلا و جواهرات

اگر شما هم از آن دست مسافرین حواس پرتی هستید که طلا و جواهرات خود را به راحتی گم می‌کنید، از جعبه‌های قرص کمک بگیرید.(بامارو)

این جعبه‌‌ها نه تنها از گم شدن اکسسوری‌‌هایتان جلوگیری می‌کنند، بلکه نظم و ترتیب ویژه‌ای را به چمدانتان می‌بخشند.

۱۱-کفش‌ها

کفش‌ها
کفش‌ها

برای راحتی بیشتر تعداد کفش‌های خود را کاهش دهید، برای خانمی یک جفت کفش پاشنه بلند و یک جفت کفش راحت کافیست!

کفش‌ها را بر عکس و در انتهای چمدان خود قرار دهید، بهتر است برای نظم دادن بیشتر به آنها و جلوگیری کثیف شدن لباس‌ها، از کلاه حمام استفاده کنید.(بامارو)

۱۲- شکستنی‌های پر دردسر

شکستنی‌های پر دردسر
شکستنی‌های پر دردسر

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی که هر کدام از ما را درگیر خود می‌کند، شکستن عطرهایی‌ست که در چمدان قرار دارد. ساده‌ترین راهکار، قرار دادن آنها در جوراب‌ است. با استفاده از این راه حل نه تنها از تمامی فضای موجود در چمدان استفاده می‌کنید، بلکه ریسک شکستن عطرها را به صفر می‌رسانید.(بامارو)

۱۳- کیسه‌های زیپی

کیسه‌های زیپی
کیسه‌های زیپی

وسایل آرایشی و بهداشتی خود را در کیسه‌های ضخیم زیپی قرار دهید؛ با این کار در صورت باز شدن در شامپوهایتان و یا آسیب دیدن بسته بندی‌های آنها، تا حدودی زیادی از کثیف شدن سایر وسایلتان جلوگیری می‌شود.(بامارو)

۱۴- قوطی‌ها و بطری‌های به صرفه

قوطی‌ها و بطری‌های به صرفه
قوطی‌ها و بطری‌های به صرفه

برای یک سفر چند روزه لازم نیست شامپوی سر و بدن بزرگ و مسواکتان را با زور در چمدان جای دهید! آن هم با احتمال باز شدن در آنها و کثیف کردن کل لباس‌هایتان!(بامارو)

از قوطی‌های کوچک استفاده کنید تا این وسایل بهداشتی همه جا و در ابعاد کوچک در دسترستان باشد. از مسواک‌ و خمیر دندان کوچک استفاده کنید تا فضای بیشتری در دسترستان باشد.(بامارو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *