بزرگترین باغ وحش روسیه که ۱۵6 ساله می‌شود (بامارو)

باغ وحش موسکو

باغ وحش مسکو با مساحت ۲۱٫۵ هکتار در سال ۱۸۶۴ میلادی توسط پروفسورهای زیست‌شناس دانشگاه دولتی مسکو اس.ای. اسوو، کی.اف. رولژ و ای.پی. بوگدانف تأسیس شد. این باغ‌وحش در سال ۱۹۱۹ میلادی ملی شد و مالکیت آن در سال ۱۹۲۲ میلادی به مسکو منتقل شد.بامارو همراه باشید

باغ وحش مسکو به عنوان یک نهاد حفاظتی با هدف ایجاد سرگرمی و فراهم آوردن زمینه آموزش برای کودکان تاسیس شد. در سال 1857 پروفسور آناتولی بوگدانف (A.P. Bogadanov)(بامارو)

طرح اولیه اش آن را پایه گذاری نمود و هفت سال بعد این مکان با 300 نوع حیوان از جمله 2 ببر و 2 شیر آغاز به کار کرد. قفس های این باغ وحش با توجه به سبک سنتی روسی و از چوب ساخته شدند. تعداد بازدید کنندگان از این باغ وحش در طول سال به 200 هزار نفر می رسید.(بامارو)

از این رو باغ وحش با مشکل کمبود درآمد و عدم توانایی در پرداخت هزینه های قابل توجه نگهداری حیوانات و تعمیر و ساخت و ساز ساختمان ها روبرو شد. متاسفانه در دوران انقلاب سال 1905 درگیری ها به باغ وحش نیز کشانده شدند و چندین حیوان جان خود را از دست دادند. (بامارو)

پس از به قدرت رسیدن بلشویک ها باغ وحش به اموال دولتی پیوست از این رو بودجه قابل توجهی برای آن در نظر گرفته شد. در سال 1926 باغ وحش دستخوش تغییراتی شگرف اما مثبت شد.(بامارو)

قسمت های جدیدی در آن بنا گردید تا جاییکه هم اکنون باغ وحش قلمرو 20 هکتاری را پوشش می دهد. حتی در طول جنگ جهانی دوم هم این مکان تعطیل نشد و از سال 1941 تا 1945 بیش از 6 میلیون نفر از آن بازدید کردند. (بامارو)

باغ وحش موسکو
باغ وحش موسکو

امسال باغ وحش مسکو 156 ساله می‌شود. برگزاری برنامه‌ها و نشست‌هایی مختلفی در خصوص اهمیت محیط زیست و حفظ گونه‌های مختلف جانوری و … برای جشن تولد باغ وحش مسکو اعلام شده است.(بامارو)

در باغ وحش مسکو ۸۲۷۰ موجود زنده از بیش از هزار گونه جانوری نگهداری می‌شود که سالانه پذیرای ۴ میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.(بامارو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *