بزرگترین آکواریوم موضوعی جهان در استانبول (بامارو)

آشنایی با آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول یا همان آکواریوم فلوریا در سال ۲۰۱۱ با هدف جذب گردشگر، در شهر زیبای استانبول بنا شد. مهندسی ساخت این آکواریوم بسیار هنرمندانه است و با قدم زدن در بخش‌های مختلف آن، حس می‌کنید که در اقیانوس شناور هستید. حدود ۸۴ متر راهروی شیشه‌ای در این آکواریوم وجود دارد که در ساخت آن از شیشه منحنی استفاده شده است. در ادامه بامارو همراه باشید

این شیشه منحنی به شما اجازه می‌دهد تا زاویه دید ۲۷۰ درجه‌ای داشته باشید و بتوانید با تمام جزئیات حیوانات آب‌زی مورد علاقه خود آشنا شوید. بد نیست بدانید که بزرگ‌ترین مجموعه کوسه در اروپا نیز داخل همین آکواریوم زیبا و بزرگ قرار دارد. در بخش‌هایی از آن شما می‌توانید خرچنگ‌ها و ستاره‌های دریایی را از نزدیک لمس کنید یا حتی به ماهیان گلد فیش بزرگ با شیشه شیر غذا دهید! (بامارو)

شاید از خودتان پرسیده باشید که منظور از موضوعی بودن آکواریوم استانبول چیست؟ در اصل طراحی آکواریوم استانبول بر اساس اقیانوس‌ها و دریاهای مختلف انجام شده است. این یعنی شما می‌توانید از گونه‌های آب‌زی بخش‌های مختلف دنیا به تفکیک دیدن کنید و همینطور که در این راهروی شیشه‌ای پیش می‌روید، حس می‌کنید که از یک گوشه دنیا، به گوشه دیگر سفر کرده‌اید. به صورت کلی ۱۵۰۰ ماهی از ۲۱ نقطه مختلف جهان داخل آکواریوم فلوریا استانبول جمع‌آوری شده‌اند که قطعا از دیدن آنها شگفت‌زده خواهید شد.(بامارو)

آکواریوم استانبول
آکواریوم استانبول

بخش های مختلف آکواریوم استانبول

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های آکواریوم استانبول که آن را از سایر آکواریوم‌های جهان متمایز کرده، نوع دسته‌بندی موضوعی و چیدمان سالن‌های مختلف پشت سر یکدیگر است. به این ترتیب که سفر شما از نزدیکی استانبول و دریای سیاه آغاز می‌شود. دقیقا همانطور که برای دسترسی به دریای مرمر باید از تنگه بسفر عبور کنید، در این آکواریوم هم بعد از بخش دریای سیاه، تنگه بسفر و بعد از آن دریای مرمر قرار داده شده است. پس از آن همینطور که ادامه می‌دهید، به تنگه داردانل و سپس دریای اژه خواهید رسید.(بامارو)

کانال سوئز را که پشت سر بگذارید، می‌توانید از زیبایی‌های دریای سرخ لذت ببرید و سپس به سمت قاره جنوبگان تغییر مسیر دهید. پس از قاره جنوبگان، دریای مدیترانه قرار دارد که یکی از زیباترین بخش‌های آکواریوم فلوریا محسوب می‌شود. پس از آن به تنگه جبل الطارق و سپس به شرق اقیانوس اطلس خواهید رسید. در این قسمت گونه‌های بسیار خاصی از آبزیان را می‌توانید مشاهده کنید. پس از آن به شیار میانی اقیانوس اطلس خواهید رسید. آن طرف تنگه میانی، اکوسیستم خاص بخش غربی اقیانوس اطلس انتظار شما را می‌کشد.(بامارو)

همینطور که ادامه می‌دهید، به کانال پاناما و سپس اقیانوس آرام خواهید رسید. پس از اقیانوس آرام به یکی از بخش‌های خاص آکواریوم استانبول می‌رسید که زیردریایی ناتیلوس نام دارد. تا به اینجای کار کاملا مشخص بود که در هر بخش می‌توانید چه نوع اکوسیستمی را شاهد باشید. اما این قسمت با سایر بخش‌های آکواریوم استانبول کاملا تفاوت دارد. جالب است بدانید ناتیلوس نام همان زیر دریایی معروفی است که در کتاب دو هزار فرسنگ زیر دریا نوشته ژول ورن، از آن برای رفتن به اعماق دریا استفاده شده است. این بخش طوری طراحی شده که با دیدن آن حس می‌کنید داخل یک زیردریایی قرار دارید. طراحی این بخش جزو شگفتی ‌های این آکواریوم سحرآمیز محسوب می‌شود. در نهایت به جنگل‌های بارانی آمازون خواهید رسید که حسن ختام آکواریوم موضوعی استانبول و یکی از بهترین بخش‌های آن است.(بامارو)
آکواریوم استانبول
آکواریوم استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *