بازار های سنتی و جذاب استانبول را در این مطلب ببینید(بامارو)

بازار های سنتی استانبول

برای خرید کردن در ترکیه، از بازارهای  استانبول با رنگ‌های جذاب و راهروهای تودرتویش، بهتر پیدا نمی‌کنید. مهم‌ترین سوغات استانبول، فرش‌ها و قالی‌های ترکی‌اند؛ سنتی فرهنگی با تاریخی چند صد ساله که در بازارهای استانبول به وفور یافت می‌شوند. جز آن، انواع صنایع دستی، سفالینه‌ها، ظروف مسی و برنجی، قلیان و پارچه در میان مسافران طرفدار زیاد دارند. طلا و جواهرات، لباس‌های چرمی و غیر چرمی و البته انواع شیرینی‌ها و تنقلاتی که از بازارهای سنتی استانبول باید بخریدشان هم در چمدان مسافرها جای زیادی اشغال می‌کنند. از طرف دیگر اگر دنبال خرید ارزان در استانبول هستید، بعضی از بازارهای سنتی شهر انتخاب خوبی هستند.در ادامه مطلب بامارو همراه باشید.

برای خرید کردن در ترکیه، از بازارهای سنتی استانبول با رنگ‌های جذاب و راهروهای تودرتویش، بهتر پیدا نمی‌کنید

گرند بازار

گرند  بازارهای استانبول یا کاپالی چارشی به معنای بازار سرپوشیده، بازار بزرگ استانبول با ۶ قرن عمر است که ۶۱ تیمچه و ۳۰۰۰ حجره دارد و شما را یاد بازارهای تاریخی ایران می‌اندازد. اینجا به جز معماری زیبا و جذابیت تاریخی و هنری‌اش، قلب اقتصاد سنتی استانبول هم هست. یکی از بازارهای سنتی استانبول که می‌توانید لباس‌های سنتی، فرش و گلیم، ظروف چای‌خوری، صنایع دستی و سوغاتی‌های رنگارنگ ترکی از آن بخرید یا دست‌کم از هیاهو و جنب‌و‌جوشش لذت ببرید. بهترین راه رسیدن به بازار بزرگ استانبول، تراموا از ایستگاه سلطان‌احمد یا سیرکچی است. گرند بازار یکشنبه‌ها تعطیل است.(بامارو)

بازار ادویه

بازار ادویه بازارهای استانبول، سرزمین عطر و بو که به بازار مصری‌ها هم معروف است چون مصری‌ها ادویه‌‌هایشان را اینجا می‌فروختند. در این بازار استانبول، امروزه سبزی‌های معطر، میوه‌های خشک و آجیل، انواع روغن، شیرینی‌های مختلف، چای و کالاهای دیگر هم به جای ادویه‌جات فروخته می‌شود. شاید تنوع بی‌نظیر ادویه‌ها، فلفل‌های جورواجور، دارچین و چای‌های رنگی وسوسه‌تان کند که مشتی از هر کدام بخرید اما حواستان باشد که بعضی‌هایشان خیلی گران‌قیمت و کمیاب هستند. البته بازار ادویه استانبول کلا به گرانی معروف است و به نوعی انگار باید پول لذتی که از حضور در آنجا می‌برید را هم بپردازید.(بامارو)

شنبه بازار بشیکتاش

شنبه بازار بشیکتاش بازارهای استانبول، درست کنار ایستگاه متروی بشیکتاش، محلی برای فروش کارهای دستی هنرمندان ترک است؛ در این بازار از بدلیجات رنگارنگ تا روتختی‌های کار شده را می‌توانید با بهترین قیمت‌ها پیدا کنید. دست‌فروش‌های شهر استانبول و حومه شهر، هر شنبه از شش صبح تا غروب، اینجا می‌آیند تا کالاهایشان را بفروشند. البته شنبه بازار استانبول بیشتر برای لباس‌هایش معروف است، پس اگر به دنبال لباس‌های ارزان‌تری نسبت به سایر مراکز خرید استانبول هستید و البته هیاهوی دست‌فروش‌های خیابانی را هم دوست دارید، سری به این بازار سنتی بزنید. اغذیه‌فروش‌هایش هم خوراکی‌های خوشمزه‌ای دارند. غیر از مترو، از میدان تقسیم با اتوبوس هم می‌توانید به بشیکتاش برسید.(بامارو)

چهارشنبه بازار فاتح

چهارشنبه بازار فاتح بازارهای استانبول،‌ در نزدیکی ایستگاه تراموای فاتح، محل خوبی برای خریدهای کلی‌تر است. بزرگترین بازار سنتی استانبول با دو‌ تا سه هزار تا فروشنده، بساطی و دست‌فروش که توی بخش آسیایی شهر واقع شده و در ۷ خیابان اصلی و ۱۷ خیابان فرعی منطقه، از صبح زود تا ۹ شب بر پاست. بسیاری از اهالی استانبول، مایحتاج خود از انواع خوراکی تا پوشاک و لوازم خانگی را از اینجا تهیه می‌کنند. اجناس این بازار با قیمت‌های مناسبی فروخته می‌شوند که معمولا در جاهای دیگر پیدا نمی‌کنید. از سلطان‌احمد یا بی‌اغلو با تاکسی می‌توانید به اینجا برسید.(بامارو)

جمعه بازار استانبول

دسترسی به جمعه بازار فیندیک‌زاده بازارهای استانبول هم خیلی راحت است. در ایستگاه تراموای چاپا پیاده شوید و تنها چند متر قدم بزنید تا به جمعه‌بازار برسید. تنوع پوشاک و کیف و کفش‌های مرغوب ترکی در جمعه بازار فوق‌العاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *