کشور ایسلند سرزمین وایکینگ‌ها و اساطیر شمال (بامارو)

سفری به ایسلند

ایسلند با آب‌وهوای خاص و جاذبه‌های دیدنی متنوع و تاریخ غنی، یک مقصد توریستی به‌شدت جذاب است. در ادامه بامارو همراه باشید.

در دنیا مناطق متنوعی وجود دارند که ما را به سفر کردن وادار می‌کنند. برخی از سرزمین‌ها دارای مناظری نفس‌گیر هستند، برخی از آن‌ها، به‌حدی در شهرسازی و غنای تکنولوژیک پیشرفته هستند که به ‌جاذبه‌های گردشگری تبدیل می‌شوند، برخی از منظر تاریخی و اساطیری جذابیت بالایی دارند و برخی هم هستند که کلکسیونی از تمامی این موارد را یک‌جا دارند! ایسلند یکی از همین سرزمین‌ها است.(بامارو)

کشور ایسلند، شمالی‌ترین سرزمین اروپا، از جمله کشورهای جزیره‌ای اقیانوس اطلس به شمار می‌رود. شهر ریکیاویک پایتخت این کشور است و جمعیتی بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر، ساکن آن هستند.

ایسلند یکی از مناطق سرد اروپا و جهان است. شرایط جغرافیایی ایسلند، باعث ایجاد و حفظ منظره‌هایی بکر و بسیار زیبا شده است. علاوه بر این، ایسلند از جمله سرزمین‌های پراسطوره و پر رمز و راز تاریخ است.

عمق بالای افسانه‌ها و اسطوره‌شناسی نورس، همیشه این کشور و این سرزمین را یه یکی از مناطق جذاب دنیا برای گردشگران تبدیل کرده است؛ غنای تاریخی ایسلند که وایکینگ‌ها محوریت اصلی آن را تشکیل می‌دهند هم به آن اضافه کنید تا بدانید با چه منطقه‌ی جذاب و منحصربه‌فردی طرف هستیم.

کشور ایسلند اخیرا به‌لطف پیشرفت در ورزش‌هایی مثل فوتبال و عملکرد بسیار عالی این تیم در جام جهانی فوتبال، بیشتر از قبل در میان عموم مردم، مشهور شده است؛ مخصوصا که طرفداران این تیم با انجام تشویق‌های خاص خود موسوم به «تشویق‌های ایسلندی»، در رویدادهای ورزشی تمامی توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند! 

گشت‌وگذار در ریکیاویک و بازدید از آبشارهای گولفوس و هایفوس

آبشارهای گولفوس و هایفوس
آبشارهای گولفوس و هایفوس

برای شروع گشت‌وگذارمان در ایسلند، ابتدا به شهر ریکیاویک می‌رویم. ریکیاویک از اولین مناطقی بود که وایکینگ‌ها به‌محض اسکان در سرزمین ایسلند، آن را به‌عنوان شهر و پایتخت خود برگزیدند.

ریکیاویک پایتخت ایسلند است و در آن می‌توانید حسابی خوش بگذرانید. از وقت گذراندن در رستوران‌های این شهر و بازدید از جاهای دیدنی تا حمل‌ونقل در آن، همه از جمله‌ کارهایی است که می‌توانید در پایتخت ایسلند به آن‌ها مشغول شوید. پس از صرف ناهار در ریکیاویک، سراغ آبشار معروف گولفوس می‌رویم.

این آبشار، از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های اروپا به‌خصوص اروپای شمالی است. آبشار گولفوس، در منطقه‌ی گولفوس واقع شده که همین منطقه، بخشی از «دایره‌ی طلایی» ایسلند است. دایره‌ی طلایی ایسلند، در بخش جنوبی این کشور قطبی جای گرفته است.(بامارو)

پس از آبشار گولفوس، نوبت به آبشار هایفوس می‌رسد. آبشار هایفوس آخرین جایی است که در اولین روز بازدیدمان از ایسلند، سراغش می‌رویم.(بامارو)

گردش در کوهستان‌های لندمانالاگار

کوهستان‌های لندمانالاگار
کوهستان‌های لندمانالاگار

کوهستان‌های لندمانالاگار (Landmannalaugar) از جمله بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی این کشور هستند. مناطق سرسبز، دیدنی و مناظر نفس‌گیر این کوهستان، سالانه توجه گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند. ا

ین منطقه، مملو از کوه‌های آتش‌فشان و آب‌های داغ، سمی و تماما آبی است که ضمن خطرناک بودن، نمایی بسیار زیبا و دلربا دارند! این جاذبه‌های طبیعی که به‌دلیل آب‌وهوای خاص ایسلند به‌وجود آمده و باقی مانده‌اند، از جمله اصلی‌ترین دلایلی هستند که ایسلند را از نظر جاذبه‌های طبیعی و توریستی، به یک منطقه‌ی بکر و ناب تبدیل می‌کنند.

در دومین روز از گردش در ایسلند،‌ فقط در لندمانالاگار گشت‌وگذار می‌کنیم و از مناظر دیدنی آن عکس ‌می‌گیریم.(بامارو)

گردش در میان کوه‌های ثورزمورک

کوه‌های ثورزمورک
کوه‌های ثورزمورک

مگر می‌شود صحبت از ایسلند و گردش در این کشور باشد و مسیرمان به اساطیر این سرزمین نیفتد؟ در سومین روز از گردش در ایسلند، به کوهستان ثورزمورک (Thorsmork) می‌رویم.

نام این کوهستان، با توجه به نام ثور (Thor)، ایزد رعد در اساطیر نورس و اسکاندیناویایی، انتخاب شده است. ثور، فرزند اودین (خدای خدایان) از جمله ایزدهای معروف سرزمین‌های شمالی و ایسلند است.

این شخصیت طی سالیان اخیر، در سینمای آمریکا و در فیلم‌هایی همچون سری اونجرز (Avengers) به عموم مخاطبان معرفی شد و ضمن آشنا کردن عموم مخاطبان با این کاراکتر، کشور ایسلند را هم در مرکز توجه‌ها قرار داد. کوه‌های ثورزمورگ، در نزدیکی سرزمین‌های کوهستانی لندمانالاگار قرار دارند و منظره‌هایی به غایت سبز و زیبا را در دید بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهند.

در سومین روز از بازدید ایسلند، تمامی وقت خودمان را صرف کوه‌پیمایی در ثورزمورک می‌کنیم و با منظره‌های نفس‌گیر این منطقه، خاطره می‌سازیم.(بامارو)

بازدید از آبشار اسکوگافوس

آبشار اسکوگافوس
آبشار اسکوگافوس

آبشار اسکوگافوس (Skogafoss) از دیگر مناظر دیدنی مهم ایسلند است. این آبشار ۲۵ متری که لوکیشن فیلم‌برداری Thor: The Dark World هم بوده است، سالانه توریست‌های بسیار زیادی را میزبانی می‌کند و یکی از ۱۰ آبشار مهم ایسلند به شمار می‌رود.

از مناطق اطراف این آبشار هم به‌عنوان لوکیشن‌های مهم سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) استفاده شده است. به‌هرحال طبیعت ایسلند به‌اندازه‌ای جذاب و رویایی است که در اکثر فیلم‌ها یا سریال‌های فانتزی، مورد استفاده‌ی تیم‌های فیلم‌سازی قرار می‌گیرد. چهارمین روز از گردش در ایسلند را به گشت‌وگذار و عکاسی در آبشار اسکوگافوس می‌گذرانیم.(بامارو)

گردش در یخچال‌ سولهی‌ماجوکول

یخچال‌ سولهی‌ماجوکول
یخچال‌ سولهی‌ماجوکول

یخچال سولهی‌ماجوکول (Solheimajokull) از دیگر مناظر بکر و مهم ایسلند است. این بار خبری از مناطق سرسبز و کوه‌‌های آتش‌فشانی باشکوه نیست؛ بلکه حالا سراغ یکی از سردترین قسمت‌های ایسلند می‌رویم. این یخچال نیز مانند سایر یخچال‌های دنیا، طی سالیان اخیر و با گرم‌تر شدن کره‌ی زمین، با خطر ذوب شدن و انحلال دست‌وپنجه نرم کرده

است و پیش‌بینی می‌شود طی سالیان آینده بیشتر از قبل با این قضیه درگیر باشد. این منطقه آن‌قدر بزرگ است که حتی بیشتر از یک روز را می‌توانیم در آن بگذرانیم؛ اما، علی‌الحساب پنجمین روز از گردش در ایسلند را با خاطره‌سازی در این یخچال به‌شدت سرد می‌گذرانیم.(بامارو)

ششمین روز سفرمان در ایسلند، آخرین روزی است که در این کشور خواهیم گذراند. در این روز،‌ از یخچال سولهی‌ماجوکول به‌سمت ریکیاویک حرکت می‌کنیم و پس از استراحت کردن، به‌سمت خانه‌ی خود باز می‌گردیم. در اینجا است که سفر کوتاه و ۶ روزه‌مان به ایسلند،‌ سرزمین وایکینگ‌ها و اساطیر شمال، به پایان می‌رسد.(بامارو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *