معروف ترین و لذیذ ترین غذا های کوبا را بشناسید (بامارو)

معرفی برخی غذا های کوبا

سلطه طولانی مدت امپراتوری اسپانیا بر مناطق وسیعی از قاره آمریکا باعث شده فرهنگ این کشور به فرهنگ غالب کشور هایی که سابقا مستعمره این امپراتوری بوده اند منجر شود. در ادامه بامارو همراه باشید

کوبا یکی از نخستین سرزمین های بود که تحت سلطه اسپانیا قرار گرفت و هم اکنون بسیار تحت تاثیر فرهنگ اسپانیایی است. یکی از مهم ترین جلوه های این فرهنگ در غذا های کوبایی نمود یافته است به گونه ای که این غذا ها بسیار به غذا های اسپانیایی شباهت دارند البته باید گفت کوبایی ها خلاقیت نیز به خرج داده اند و برخی از این غذا ها را به سبک و سیاق کوبایی طبخ می کنند و غذا های جدیدی نیز در این کشور ابداع شده است. 

غذا های کوبایی پائلا:

از جمله غذا هایی که در کوبا طرفداران زیادی دارد پائلا است. این غذا یکی از خوش طعم ترین و مقوی ترین غذا های کوبایی است. برای تهیه این غذا از برنج، مرغ، میگو و… استفاده می شود. پائلا نه تنها در کوبا که در بسیاری مناطق با فرهنگ اسپانیای نیز سرو می شود. خوردن پائلای اصیل در یک رستوران محلی کوبایی تجربه ای منحصر به فرد است.

غذا های کوبایی پائلا
غذا های کوبایی پائلا

غذا های کوبایی آروز کن پولو

یکی از خوشمزه ترین غذا های کوبایی این پلو مرغ خوشمزه است. این غذا که با عطر زعفران و زیره شناخته می شود نه تنها در کوبا که در بسیاری از کشور های اسپانیولی طبخ می شود. برای پخت این غذا ابتدا باید مرغ را یک شب در آبلیمو و نمک و فلفل و سیر خواباند و سپس یک روز در یخچال بماند تا مرغ طعم دار شود. سپس مرغ سرخ می شود و با پلو مخلوط می شود. در نهایت به آن زعفران افزوده می شود که طعم و رنگ عالی به آن می دهد. با سفر به کوبا این غذا را امتحان کنید.

غذا های کوبایی روپا ویجا:

یکی دیگر از غذا های کوبایی که بسیار خوشمزه است، روپا ویجا است. روپا ویجا با استفاده از گوشت ریش ریش شده گاو پخته می شود. پخت این غذا طولانی و زمان بر است. برای پخت روپا ویجا باید گوشت را ریش ریش کرده و به همراه سبزیجات در حرارت ملایم ساعت ها پخت. این گوشت ها سپس با پلو خورده می شوند. خوردن زیتون در کنار روپا ویجا مرسوم است.

کراکت پنیری:

کراکت پنیری یکی از غذا های سنتی کوبایی است که می توانید در خیابان ها و انواع اغذیه فروشی ها تهیه کنید. در نگاه اول برای یک ایرانی، کراکت پنیری شبیه فلافل در مناطق جنوبی ایران است. اما این غذای کوبایی کاملا متفاوت است. برای پخت این کراکت کوبایی از پنیر و ژامبون که به پودر سوخاری آغشته شده است استفاده می کنند.

غذا های کوبایی فریکاس د پولو:

یکی از غذا هایی که بیشتر در مهمانی ها و مراسمات در کوبا سرو می شود فریکاس د پولو است. این غذای خوشمزه که با مرغ درست می شود طعم و بویی عالی دارد. ترکیب مرغ با آب لیمو ترش و سیب زمینی و زیتون ترکیب منحصر به فردی ایجاد می کند. اگر به کوبا سفر می کنید حتما این غذا را به عنوان یکی از غذا های اصلی در سفارشات خود قرار دهید.

غذا های کوبایی فریکاس د پولو
غذا های کوبایی فریکاس د پولو

غذا های کوبایی واکا فریتا:

یکی دیگر از غذا های کوبایی که بسیار خوش طعم است واکا فریتا است. این غذا از ترکیب گوشت گاو ریش ریش شده با مواد جانبی دیگر مانند پیاز تشکیل شده است. برای تهیه واکا فریتا باید گوشت ریش ریش شده گاو را با مواد افزودنی مانند آبلیمو و نمک میخوابانند و پس از طعم گرفتن، آن را به همراه پیاز یا موادی دیگر سرخ می کنند. در نهایت این غذا با گوجه و لیموترش و زیتون سرو می شود. می‌توانید این غذای خوشمزه را در تور کوبا امتحان کنید.

غذا های کوبایی پیکادیلو:

یکی از غذا های کوبایی که مانند بسیاری دیگر از غذا های کوبایی ریشه در اسپانیا دارد پیکادیلو است. این غذای خوشمزه با استفاده از گوشت چرخ شده که با موادی مانند سرکه، فلفل،نمک ، پیاز و… طعم دار شده پخته می شود. می توانید این غذا را به همراه پلو سفارش دهید.

غذا های کوبایی پیکادیلو
غذا های کوبایی پیکادیلو

 

فلن:

کشور های لاتین علاوه بر غذا های خود به دسر های خود نیزه شهره هستند. یکی از خوشمزه ترین این دسر ها فلن است. فلن با استفاده از کارامل و تخم مرغ و سایر مواد پخته میشود. فلن یکی از بهترین دسر های کوبایی است که می توانید بخورید. معمولا این دسر خوشمزه همراه با قهوه خورده می شود. فلن نه تنها درکوبا که در بسیاری از کشور ها مانند فرانسه (البته با سبکی متفاوت) درست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *