فستیوال دورگا پوجا جذاب ترین فستیوال های هند (بامارو)

فستیوال دورگا پوجا در هند چه جور فستیوالی است؟

جشنواره مذهبی دورگا پوجا در هند

فستیوال دورگا پوجا هند یکی از جذاب ترین فستیوال های هند است که البته به اندازه فستیوال هولی هند (جشنواره رنگ هند) و فستیوال دیوالی هند معروف نیست. اما با این حال فستیوال دورگا پوجا نیز در نوع خودش فستیوال جالبی است که اگر بتوانید در آن شرکت کنید، تجربه های بسیار خاصی کسب خواهید کرد. در ادامه بامارو همراه باشید تا امروز به هند سر بزنیم و ببینیم که مردم هند فستیوال دورگا پوجا هند را به چه شکلی و برای چه دلیلی جشن می گیرند. 

جشنواره مذهبی دورگا پوجا در هند
جشنواره مذهبی دورگا پوجا در هند

فستیوال دورگا پوجا در کجای هند جشن گرفته می شود؟

فستیوال دورگا پوجا در هند برای بزرگداشت الهه ای به نام دورگا برگزار می شود. به عقیده مردم هند، دورگا الهه ای است که نماد انرژی زنانه الهی است و نشان از نیرومندی و رزمندگی مادر الهی دارد! جشنواره دورگا پوجا هند در شهر کلکته در بنگال غربی برگزار می شود. لازم به ذکر است که شهر کلکته حدودا 1500 کیلومتر با شهر دهلی فاصله دارد. البته این فستیوال در نقاط دیگر هند از جمله پارک سی آر در جنوب دهلی هم جشن گرفته می شود. اما حقیقت این است که هیچ کدام از جشن های دورگا پوجا در هند قابل مقایسه با فستیوال دورگا پوجا در شهر کلکته هند نیستند. (بامارو)

فستیوال دورگا پوجا هند در چه زمانی برگزار می شود؟

اصولا فستیوال دورگا پوجا هند در طول 5 روز برگزار می شود و تاریخ دقیق برگزاری آن بر اساس تغییرات ماه مشخص می شود. در واقع تاریخ برگزاری جشنواره دورگا پوجا هند هر سال با سال دیگر متفاوت است. مثلا در سال 2020 قرار است که فستیوال دورگا پوجا هند در تاریخ های 21 تا 26 اکتبر (30 مهر تا 5 آبان) برگزار شود.(بامارو)

فستیوال دورگا پوجا هند به چه شکلی برگزار می شود؟

برای برگزاری جشن دورگا پوجا هند، هنرمندان ماهر و مجرب کلکته از یک سال قبل برنامه ریزی می کنند و به همراه یک دیگر یک سری استیج زیبا و دکور شده به نام پندال درست می کنند تا بتوانند مجسمه هایی از الهه دورگا را روی آن ها قرار دهند. در واقع این استیج ها ساخته می شوند تا مردم بتوانند مجسمه های الهه دورگا را روی آن ها تماشا کنند.(بامارو)

در طول برگزاری جشنواره دورگا پوجا هند، مردم هند از یک پندال به سمت پندال دیگر حرکت می کنند تا هم آثار هنری هنرمندان کلکته را تماشا کنند و هم اینکه از موسیقی زنده لذت ببرند و با همدیگر به جشن و پایکوبی بپردازند. در روز آخر هم مجسمه ها با یک مراسم و آیین خاص به سمت رودخانه گنگ برده می شوند و مردم هند آن ها را در آب رودخانه روانه می کنند. اگر شما هم یک وقت با تور هند گذرتان به شهر کلکته افتاد و دلتان خواست که در فستیوال دورگا پوجا هند شرکت کنید، بهتر است که درست مثل بقیه جمعیت، غروب ها به خیابان های کلکته بروید و از پندال های زیبا و هنری این جشنواره دیدن کنید.(بامارو)

جشنواره دورگا پوجا هند چه فستیوالی است؟

جشنواره دورگا پوجا هند علاوه بر اینکه یک جشن مذهبی است، یک فستیوال هنری نیز محسوب می شود. در طول این جشنواره در هند، شهر کلکته به بزرگترین گالری هنری روباز جهان تبدیل می شود و در آن آثار هنری هنرمندان کلکته مثل استیج ها و همین طور مجسمه ها به معرض نمایش عموم گذاشته می شود. خوب است این را هم بدانید که بنگال به پرورش دادن بهترین و عالی ترین هنرمندان، نویستندگان و فیلم سازان هند معروف است و اصولا این قسمت از هند هنرمندان بسیار زیادی دارد. با این حساب، مشخص است که چرا این جشنواره هنری در این قسمت از هند برگزار می شود.(بامارو)

به هر حال اگر شما هم به دنبال کسب یک تجربه خاص در تور هند هستید و می خواهید که در یکی از متفاوت ترین جشنواره های هند شرکت کنید، ایده بدی نیست که در زمان برگزاری این جشنواره به شهر کلکته هند بروید و چند روزی را به خاص ترین شکل ممکن در کلکته سپری کنند.برای رزرو تور هند می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی باماروسفر تماس بگیرید.(بامارو)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *