راهنمای سفر به کشور زیبا و توریستی لیختنشتاین (بامارو)

لیختنشتاین زیباترین کشورهای آلپ در اروپا

لیختنشتاین یک دولت مستقل بین سوئیس و اتریش بوده و یکی از زیباترین کشورهای آلپ در اروپا محسوب می‌شود. در اینجا علاوه بر مناظر زیبا می‌توانید از ورزش‌های زمستانی، جشنواره‌ها و بناهای تاریخی نیز لذت ببرید. در ادامه بامارو همراه باید

علیرغم مساحت ۱۶۰ کیلومتر مربعی این کشور کوچک، با جمعیت ۳۵,۰۰۰ نفری، به لطف قوانین مفید مالیات، لیختنشتاین یک نیروگاه اقتصادی و یکی از صنعتی‌ترین ملت‌های جهان به شمار می‌رود.(بامارو)

هر چند ظاهر سر سبز و جنگلی تپه‌ها و علفزارهای آلپی این منطقه چیز دیگری را نشان می‌دهد. لیختنشتاین از دوران سنگ زیستگاه انسان‌ها بوده و در زمان رومی‌ها اهمیت زیادی داشت.(بامارو)

در سال ۱۷۱۹ این نواحی تحت عنوان قلمرو سلطنتی لیختنشتاین نام گذاری شده و در سال ۱۸۰۶ کاملاً خود مختار گردید. امروزه اینجا یک مقصد گردشگری محبوب بوده و با کوه‌های زیبا، مسیرهای کوهپیمایی، اسکی، سایر ورزش‌های زمستانی و موزه‌ها و قلعه‌هایش مسافرین بسیاری را به سمت خود می‌کشد.(بامارو)

لیختنشتاین یک دولت مستقل بین سوئیس و اتریش
لیختنشتاین یک دولت مستقل بین سوئیس و اتریش

 

میانگین درآمد در لیختن اشتاین

یافتن کار در کشور لیختن اشتاین با حقوق بالا شاید در ابتدا سخت به نظر برسد و خارجیان معتقد هستند که به طور کلی رتبه‌های شغلی در این کشور در سال‌های اول با حقوق کمی همراه هستند. افرادی که در کشور لیختن اشتاین مشغول به کار هستند وضعیت حداقل حقوق خود را از سوی قانون مشخص می‌کنند البته که توافق‌نامه‌های جمعی در این زمینه بسیار مهم است.(بامارو)

در صورتی که شخص در کشور لیختن اشتاین استخدام شود حداقل دستمزد وی در منطقه‌ای که در آن فعالیت می‌کند مشخص می‌شود. درآمد در کشور لیختن اشتاین تنها به معنی دستمزد پایه نبوده و دستمزد برای سختی کار، میزان پاداش و خسارت نیز دیده می‌شود. وضعیت بیکاری در کشور لیختن اشتاین به طور کلی شکل درستی گرفته است.(بامارو)

حقوق کارمندان در کشور لیختن اشتاین اغلب در دو بخش میان دوره و آخر ماه ارزیابی می‌شود یعنی در تاریخ 15 و 30 هر ماه شخص حقوق دریافت می‌کند این رویه در اتریش نیز وجود دارد. کارگران این کشور اغلب حقوق آخر ماهی دارند. به طور کلی توافق‌نامه‌های جمعی بر اساس تاریخ مشخصی دنبال می‌شوند. دستمزد پایه برای کارگران به صورت ساعتی ارزیابی می‌شود و با میزان اضافه حقوق همراه است.

کشور لیختن اشتاین یک کشور قدرتمند اقتصادی است این موضوع سبب شده است که جذب مهاجر در این کشور بیشتر از قبل شود. میانگین درآمد در کشور لیختن اشتاین به طور دوره‌ای 31 درصد از حقوق یک کارگر بیشتر است و وضعیت کارمندی در کشور لیختن اشتاین اصول و شواهد خوبی دارد البته که فرصت‌های شغلی در این کشور روز به روز بهتر شده است و دولت نیز در این زمینه بسیار حمایتگر است.

هزینه زندگی در کشور لیختن اشتاین بیش از 7 درصد از ایران بیشتر است و درآمدهای کسب شده وضعیت خوبی دارند. میانگین حقوق در کشور لیختن اشتاین نیز به میزان 5353 یورو است این حقوق پس از مالیات مشخص شده است.(بامارو)

وضعیت کاریابی در کشور لیختن اشتاین به طور کلی به صورت حضوری یا اینترنتی مشخص می‌شود البته که درآمدزایی در این کشور ساختار اصولی دارد. هزینه‌ها در کشور لیختن اشتاین باید اصول خوبی داشته باشد البته که وضعیت کارگران در این کشور مشخص نبوده و شاید بهتر باشد که برای کارگران شرایط بهتری صورت بگیرد.

 

اقتصاد در لیختن اشتاین

وضعیت اقتصادی کشور لیختن اشتاین نیز ارزیابی شده است. این کشور از سطح زندگی بالایی برخوردار است، استانداردهای جاده‌ای، شهری و ملی در این کشور به شکل چشمگیری ارزیابی می‌شود.(بامارو)

به طور کلی در کشور لیختن اشتاین صنعت گردشگری و بانکداری و همینطور وضعیت تولیدات در بخش‌های ابزار دقیق به صورت مشخص دنبال شده است. صادرات از کشور لیختن اشتاین بیشتر در زمینه ماشین‌آلات است البته که فرآورده‌های دندانپزشکی در این کشور نیز به صورت حرفه‌ای دنبال می‌شود.(بامارو)

کشور لیختن اشتاین در محصولات فناوری پیشرفته شده است و ابزارهای ساختمانی و کالاهای صنعتی در این کشور نیز رشد خوبی داشته است. کشور لیختن اشتاین از نظر تجاری با فنلاند و سوئیس در ارتباط است. در این کشور هتل‌های زیادی دیده می‌شود بخش مهمی از درآمدزایی در بخش هتلداری رویت شده است از طرفی در کشور لیختن اشتاین وضعیت پناهگاه‌های اسکی نیز بسیار زیاد دیده می‌شود و این موضوع خود سبب شده است که اقتصادی این کشور بسیار رشد داشته باشد.(بامارو)

شما می‌توانید در کشور لیختن اشتاین در فروش تمبر نیز دقت نمایید. در واقع فروش تمبر پستی در این کشور یک منبع درآمد خوب محسوب می‌شود و البته که تمبرهای پستی در این کشور هر یک دارای مشخصه دقیقی هستند و روند اقتصادی درستی را در پیش گرفته‌اند. اقتصاد کشور لیختن اشتاین اهمیت زیادی دارد دولت سعی کرده است که ورود به بخش ساختمانی داشته باشد و ساخت و ساز در کشور لیختن اشتاین امتیازات درستی دارد.(بامارو)

محصولات اقتصادی و همینطور روند سرمایه‌ای در این کشور بر بهترین شرایط استوار است. در این کشور ابزارهای دقیق صنعتی دیده می‌شود البته که دولت سعی کرده است در تولید این محصولات نشانه‌های خوبی را مد نظر قرار دهد اقتصاد کشور لیختن اشتاین می‌تواند هم‌مسیر با شرایط ارز باشد به طوری که نرخ ارز در این کشور بر مبنای دقیقی ارزیابی شده است.(بامارو)

مناطق دیدنی زیادی در کشور لیختن اشتاین وجود دارد که خود در بخش گردشگری امتیاز بالایی دارد، گردشگری در این کشور بر اساس میزان بودجه دولت مشخص می‌شود و خدمات گردشگری نیز مشخص و قابل درک است در این کشور سیاست‌های اقتصادی جنبه‌های خوبی دارد البته که دولت این موضوع را جدی گرفته است و سعی به بهبود آن دارد.(بامارو)

کسانی که به زبان آلمانی تسلط داشته باشند در کشور لیختن اشتاین از نظر درآمدزایی در شرایط خوبی هستند به طور کلی دو سوم از مردم کشور لیختن اشتاین به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. 65 درصد از مردم این کشور، لیختن اشتاینی هستند. 

 

امنیت در لیختن اشتاین

کشور لیختن اشتاین بسیار امن است و در لیست کشورهای امن دنیا طبق آمار OECD قرار دارد. در این کشور میزان حمله و جرم و جنایت بسیار کمتر از سایر کشورها دیده می‌شود و به طور کلی کشور لیختن اشتاین در لیست کشورهای توسعه یافته قرار دارد و جرم و جنایت در این کشور کنترل شده است.(بامارو)

مرکز استان در این کشور امنیت زیادی دارد به طور کلی در کشور لیختن اشتاین بیش از 20 شهر امن دیگر نیز برای زندگی دیده می‌شود مشخص است که مشکلی توریست‌های کشور لیختن اشتاین را تهدید نمی‌کند. وضعیت کنترل امنیتی در این کشور از سوی دولت و توسط پلیس‌های محلی مشخص شده است.(بامارو)

شهرهای کوچک در کشور لیختن اشتاین به صورت ساعتی از نظر امنیتی کنترل می‌شوند البته که امنیت کشور لیختن اشتاین به صورتی دنبال می‌شود که اشخاص بتوانند از آن برخوردار شوند.(بامارو)

دزدی‌های کوچک در کشور لیختن اشتاین همانند سایر کشورهای دنیا دیده می‌شود و ریشه‌کن کردن سرقت‌های جزیی خیابانی کاری بسی دشوار و پرهزینه است. به این ترتیب خارجیان در کشور لیختن اشتاین بهتر است که بیشتر مواظب کیف پول و جیب خود باشند.(بامارو)

دزدی در این کشور در رده‌بندی‌های مختلف ارزیابی شده است. دزدی کیف پول در کشور لیختن اشتاین یکی از شایع‌ترین مواردی است که دولت سعی کرده تا حد زیادی جلوی آن را بگیرد و البته که در این زمینه موفق نیز بوده است. اگر تازه وارد هستید و کشور لیختن اشتاین را برای گردشگری یا حتی زندگی انتخاب کرده‌اید بهتر است پول نقد کمتری با خود داشته باشید و دقت ویژه در زمینه کیف و جیب خود داشته باشید.(بامارو)

در این کشور مردم تا حدی نژادپرست هستند و شاید روزهای اول میانه خوبی با شما نداشته باشند اما مشکل امنیتی نیز ایجاد نمی‌شود نگران نباشید. 

1. پایتخت لیختنشتاین: فادوتس

شهر «فادوتس» (Vaduz) یکی از خوش منظرترین پایتخت‌های اروپا و قطعاً کوچک‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. در اینجا می‌توانید یک مرکز گردشگری با هر آن چیزی که یک مسافر باید طی بازدیدش بداند را پیدا کنید.(بامارو)

از اینجا به سادگی می‌توانید جاذبه‌های اصلی شهر را که شامل ساختمان پارلمان در نزدیکی کرانه رود راین می‌شود کاوش کنید. همچنین ساختمان تاریخی شهرداری و کلیسای جامع نئو گوتیکی «سنت فلورین» ساخته شده در سال ۱۸۷۳ هم برای بازدید ارزشمند هستند. قلعه فادوتس هر چند به روی عموم باز نیست اما شاید بخواهید با عظمت تحسین برانگیز آن که زمانی اقامتگاه پادشاهان بوده عکس بگیرید.

 

2. موزه هنری لیختنشتاین

موزه هنری لیختنشتاین در یک ساختمان مدرن واقع شده و نمونه‌های عالی هنر مدرن و معاصر را به نمایش می‌گذارد. در کنار نمایشگاه‌های موقتی معمول، مجموعه دائمی شامل آثاری از قرن ۱۹ بسیار دیدنی خواهد بود. این مجموعه شامل مجسمه‌ها و آثاری از مجموعه شاهزاده لیختنشتاین می‌شود. قسمت اعظم مجموعه سلطنتی را امروزه در موزه لیختنشتاین وین نگهداری می‌کنند.(بامارو)

 

3. قلعه گوتنبرگ

قلعه با شکوه گوتنبرگ در بالای دهکده «بالزرس» (Balzers) در جنوب این کشور قرار دارد. این مجموعه، دژی بسیار سالم از قرون وسطی است. تپه ۷۰ متری که قلعه روی آن قرار دارد، از دوران نئولیتیک محل زندگی انسان‌ها بوده و یافته‌های باستان‌ شناسی ارزشمندی را شامل تندیس کوچک مارس گوتنبرگ از آن یافته‌اند. از نقاط برجسته این قلعه می‌توان به نمازخانه، باغ گل رز و رویدادهای فرهنگی سرگرم کننده در ماه‌های گرم سال مانند کنسرت و اجراهای تئاتر اشاره کرد.(بامارو)

 

4. موزه ملی لیختنشتاین

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی که در زمان اقامت در فادوتس نباید از دست داد، موزه ملی لیختنشتاین است. این جاذبه دولتی در یک مسافرخانه باشکوه قرن پانزدهمی که در سال ۱۷۸۸ گوته در آن اقامت کرد قرار دارد. از دیدنی‌های مهم این موزه می‌توان از مدل نقش برجسته‌ای از کشور به همراه اقلام به نمایش در آمده از دوران پیش از تاریخ و اوایل تاریخ لیختنشتاین و همچنین سلاح‌ها و هنر مذهبی نام برد.(بامارو)

 

5. شهرک‌ های نندلن و اشن

شهرهای کوچک «نِندِلْن» (Nendeln) و «اِشن» (Eschen) از مجامع اصلی قسمت پایینی لیختنشتاین هستند و پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را از دست ندهید. نندلن بیشتر به خاطر ویلاهای رومی قدیمی‌ و همچنین سفالگری «شیدلر» (Schädler) که قدیمی‌ترین کارگاه صنعتگری کشور به شمار می‌رود (تأسیس سال ۱۸۳۶) شهرت دارد. در اشن هم یک ساختمان قرن چهاردهمی برای به نمایش گذاشتن هنر محلی و نمازخانه صلیب مقدس قابل توجه هستند. می‌توانید از اشن یک کوهپیمایی ساده یک ساعت و نیمه را شروع کرده و از مناظر شگفت انگیز اطرافتان لذت ببرید.(بامارو)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *