بهترین مراکز خرید کیش در کدام مناطق کیش هستند؟(بامارو)

بهترین مراکز خرید کیش

جزیره‌ی زیبای کیش، علاوه بر جذابیت‌های خاصی چون سواحل زیبا، مناطق گردشگری و جشنواره‌ها و برنامه‌های ویژه، به خاطر بازارها و مراکز خرید کیش نیز محبوبیت خاصی دارد. این مراکز خرید با معماری مدرن و انواع کالاها و خدمات هر ساله پذیرای مسافران هستند.در سالهای گذشته باور عمومی این بود که چون کیش جزو مناطق تجاری آزاد است، قیمت‌ها و اجناس آن با بازارهای شهرهای دیگر متفاوت است و به همین جهت مراکز خرید، مانند قارچ در جای جای جزیره رشد کرده‌اند، اما امروزه این نکته کمرنگ‌تر شده است و قیمت اجناس تفاوت چندانی ندارد. در ادامه بامارو همراه باشید

بنابراین اگر قصد خرید دارید این امر را در نظر داشته باشید که ممکن است برخی اجناس حتی از شهر خود شما نیز گران‌تر باشد. مراکز خرید کیش تنوع زیادی دارند که برخی از آن‌ها در نزدیکی یکدیگر قرار دارند بهتر است قبل از خرید، قیمت‌ها را مقایسه کنید. همچنین دقت داشته باشید که بازارهای کیش نیز مانند اکثر بازارهای دیگر شهرها، جنس اصل و تقلبی را با هم دارند و باید به آن توجه کنید. ساعت کار اغلب مراکز خرید ده صبح تا یک بعدازظهر و چهار تا یازده شب است.(بامارو)

خرید در کیش
خرید در کیش

مراکز خرید ارزان کیش

شاید بهتر باشد کیش را به دو منطقه، منطقه‌ای با قیمت‌های مناسب و منطقه‌ای با قیمت‌های بالاتر تقسیم کنیم. قاعدتا به خصوص برای خانم‌ها تخفیف گرفتن و خرید یک کالای با کیفیت از حراجی یا با قیمت مناسب‌ اهمیت زیادی دارد. اگر به دنبال مراکز ارزان قیمت کیش هستید می‌توانید سری به بازارهای زیر بزنید:(بامارو)

  1. از جمله ارزانترین مراکز خرید کیش، بازار چینی‌ها است که تمام قیمت‌ها در آن زیر پنجاه تومان است.
  2. بازار لوازم چینی، بازار صفین عرب‌ها و مجتمع تجاری پارس خلیج فارس از مراکز خرید ازان قیمت هستند.
  3. مجتمع تجاری خلیج فارس، انواع کالاهای مورد نیاز از قبیل منسوجات، لوازم آرایشی بهداشتی، تجهیزات رایانه، لوازم خانگی و مواد غذایی ارائه می‌شود.
  4. بازار صفین یا بازار عرب‌ها قدیمی‌ترین بازار کیش است که مالکان آن اکثراً بومی و عرب زبان هستند. در این بازار نیز انواع منسوجات،‌ لوازم آرایشی بهداشتی، تجهیزات رایانه، لوازم خانگی و مواد غذایی عرضه می‌شود. برای خرید لباس نوزاد و کودک این بازار توصیه می‌شود.(بامارو)

مراکز خرید کیش با قیمت مناسب

درست است که هر کالای گرانی لزوما با کیفیت نیست، اما عکس آن هم صادق است. یعنی شاید کیفیت کالا در جایی که به دنبال یک خرید ارزان قیمت هستید، تحت تاثیر قرار بگیرد. بنابراین حیف است حالا که تا این جا آمدید، سری به بازارهای لوکس و با کیفیت کیش نزنید. بازارهایی از جمله:(بامارو)

  1. مراکز خرید  پانیذ، ونوس،  مروارید، زیتون، صدف، مریم و… مراکز خریدی هستند که هم قیمت مناسبی دارند و هم از کیفیت مناسبی برخوردارند.
  2. مرکز خرید پانیذ در نزدیکی بازارهای پردیس و هایپر مارکت کیش قرار دارد. این بازار علاوه بر لوازم خانگی، منسوجات، وسایل صوتی و تصویری، انواع تلفن همراه، شکلات، قهوه و لوازم آرایشی و بهداشتی موجود است. این بازار کافی شاپ و کافی نت نیز دارد.
  3. بازار مروارید با الهام از معماری دوران هخامنشی طراحی شده و ۱۲ در ورودی و ۸ بازارچه به نام‌های آپادانا، پرسپولیس، پاسارگاد، پارس، بیستون، ایران، تیسفون و آریا دارد. تالار مرکزی این پاساژ با گچ‌بری، سنگ‌تراشی، مس‌کاری و یک آبنمای زیبا تزئین شده است. این بازار نیز انواع لباس مردانه و زنانه، اسباب بازی، لوازم ورزشی و عطر و ادکلن را عرضه می‌کند.
  4. بازار ونوس دو طبقه است و علاوه بر فروشگاه‌های مختلف، رستوران، کافی شاپ و بانک نیز دارد. البته بیشتر مراکز خرید کیش رستوران و همچنین ایستگاه غذا دارند.(بامارو)
  5. مرکز خرید زیتون با معماری خاصی که دارد یکی از مجتمع‌های تجاری جذاب به شمار می‌رود. در این مجتمع تجاری اداری رستوران و کافی شاپ نیز موجود است. برای خرید عطر، برندهای این بازار اصل بوده و کیفیت مناسبی دارند.
از کیش چی بخرم
از کیش چی بخرم

لوکس ترین مراکز خرید کیش

بهترین و اورجینال‌ترین کالاها را در کیش می‌توانید پیدا کنید. کافیست سری به مراکز تجاری لاکچری کیش بزنید. اجناس با کیفیت و با قیمت مناسب در این مراکز تجاری قرار گرفته است. البته شاید برای پیدا کردن یک کالا با جنس مناسب همانند هر جای دیگری از ایران، لازم باشد همچنان بگردید و به یک بازار و یک مغازه اکتفا نکنید. از بهترین مراکز خرید لوکس کیش بازارهای تجاری زیر است:(بامارو)

  1. مراکز خرید پردیس ۱ و ۲ و مرکز خرید دامون، از گران‌ترین مراکز خرید کیش به شمار می‌آیند. در مرکز خرید پردیس یک، انواع فروشگاه‌های لباس، وسایل صوتی و تصویری، آرایشی و بهداشتی، وسایل دیجیتال و… وجود دارد، علاوه بر آنها آژانس‌های مسافرتی، چندین شعبه بانک، رستوران، چای‌خانه سنتی، کافی شاپ و کافی نت نیز برای ارائه خدمات آماده هستند. برای خرید ست لباس ورزشی این بازار توصیه می‌شود. بازار پردیس دو علاوه بر طراحی بسیار زیبایی که دارد، مجموعه‌ای از برندهای معتبر خارجی در زمینه‌های پوشاک‌، عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی و… را در خود جای داده است. سه کافی شاپ، یک چای‌خانه سنتی و یک رستوران از دیگر امکانات این مرکز تجاری است. در فضای سبز بازار که با انواع گیاهان طبیعی طراحی شده است، موسیقی زنده شبانه در کنار خرید، امکان تفریح را نیز فراهم کرده است. برای خرید لوازم خانگی این فروشگاه توصیه می‌شود.(بامارو)
  2. مرکز خرید دامون در سه طبقه علاوه بر محیطی تجاری، مرکزی تفریحی نیز به شمار می‌آید. در این مجتمع تجاری انواع برندهای معتبر محصولات آرایشی بهداشتی، پوشاک،‌ کیف و کفش، طلا و زیور آلات، شکلات و مواد غذایی و محصولات دیجیتال آماده عرضه هستند. چشم‌انداز زیبای این مرکز خرید و امکانات متنوعی مانند فود کورت، کافی شاپ، رستوران فرانسوی، مرکز شبیه ساز پرواز دامون و پیست اسکیت روی یخ، خاطره‌ای به یادماندنی برای شما رقم خواهد زد. در هنگام خرید لوازم صوتی و تصویری حتماً به گارانتی آنها و نمایندگی در شهر خودتان دقت داشته باشید.
  3. فروشگاه آرتای کیش که تقریباً در تمام مراکز خرید شعبه دارد، برای خرید قهوه و شکلات توصیه می‌شود. قیمت و کیفیت محصولات این فروشگاه عالی است.(بامارو)

از کیش چی بخریم؟

حالا که قصد دارید سری به مراکز خرید کیش بزنید، قبل از آن خودتان را برای شنیدن هر نوع قیمتی آماده کنید. شاید تا چند سال پیش بخاطر اجناس با کیفیت و درجه یکی که قیمت مناسبی هم داشتند، کیش یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید بود، اما الان چندان تفاوتی با همین بازارهای تهران ندارد. چون همه نوع جنس با کیفیت و قیمت متفاوت همانند سایر نقاط ایران در جزیره زیبای کیش هم یافت می‎‌شود. با این وجود اگر قصد خرید کردن داشتید، بهتر است نسبت به خرید این اقلام اقدام کنید.(بامارو)

  1. پوشاک: با وجودی که قیمت فضایی پاساژ پردیس کیش، ممکن است شما را از خرید منصرف کند، اما هنوز برخی بازارهای دیگر وجود دارد که می‌توان با قیمت مناسب‌تری چند نوع پیراهن و شلوار خریداری کرد. انواع برندها را با قیمت‌های مناسب و ارزان می‌توانید از بازارهای کیش خریداری کنید.(بامارو)
  2. خوراکی: اما اگر به دنبال سوغاتی خوشمزه برای عزیزان خوش اشتها هستید، شکلات و قهوه‌های کیش را از دست ندهید. انواع شکلات‌های باکیفیت خارجی که قیمت آن نسبت به جاهای دیگر ارزان‌تر است، می‌توانید برای خودتان یا سوغاتی برای عزیزان‌تان خریداری کنید. از آن جایی که کیش جزو سرزمین‌های جنوبی کشور است، اصلی‌ترین سوغاتش را فراموش نکنید. خرما و فراورده‌هایش مانند شیره خرما، عسل خرما یا چیپس خرما و … بهترین سوغاتی است که می‌توانید از منطقه آزاد کیش  تهیه کنید.(بامارو)
  3. صنایع دستی: اگر اهل هنر و حنا و صنایع دست هستید، یادگاری که خانم‌های جنوبی از طرح و نقش و  نگار حنا روی دست‌تان برجای می‌گذارند غافل نشوید. چادرشب و حصیر نیز برای سنتی دوستان سوغاتی فوق‌العاده‌ای است.(بامارو)

چه چیزهایی در کیش ارزان است؟

درست است شاید دوره ارزانی در هر کجای کشور به پایان رسیده باشد، اما هنوز برخی کالاها در مراکز خرید کیش با قیمت مناسب‌تر پیدا می‌شود. البته تا چند سال پیش لوازم صوتی و تصویری مستقیم به این شهر بندری وارد می‌شد و همین باعث شده بود قیمت کمتری نسبت به نقاط دیگر کشور داشته باشد، اما شاید دیگر چندان تفاوتی نکند که چه کالایی را در کیش با قیمت پایین‌تری پیدا کنید. با این وجود به دلیل موقعیت اقتصادی منطقه آزاد کیش، اجناس خارجی از لباس گرفته تا لوازم خانه، لوازم آرایشی و ادکلن و .. با قیمت پایین‌تری پیدا می‌شود. از ارزان‌ترین بازارهایی که می‌توانید انواع و اقسام کالا به خصوص پوشاک در آن با قیمت مناسب پیدا کنید، بازار عرب‌ها، بازار شهر چین و بازار روباز مریم در کیش است.

خرید از حراجی های کیش
خرید از حراجی های کیش

حراجی های کیش

در تابستان و زمان بازگشایی مدارس یعنی حوالی مهر تا پاییز، قیمت‌های تور کیش معمولا تخفیف خورده که حیف است آن را از دست دهید. هتل‌ها در این زمان از سال، تا 30 درصد تخفیف می‌خورد و قیمت تمام ورزش‌های آبی و برنامه‌های شاد و متنوع این فصل از سال، ارزان‌تر می‌شود. به همین خاطر است که بسیاری از سفر دوستان و علاقه‌مندان به کیش ترجیح می‌دهند گرمای جزیره را به جان بخرند اما در عوض از تخفیفات، تفریحات و برنامه‌های بیشتری استفاده کنند. پوشاک و ست ورزشی از شهرهای دیگر قیمت کمتری دارد اگر هم قصد خرید مواد غذایی مثل شکلات یا قهوه را داشتید، حتما تاریخ مصرف آن را دقت کنید که با توجه به شرایط هوای کیش تحت تاثیر قرار نگرفته باشند.(بامارو)

فصل حراج در کیش

اگر به دنبال زمانی هستید که نسبت به بقیه فصل‌های سال، برای خرید، پول کمتری بپردازید، از اول اردیبهشت تا آخر خرداد، یعنی فصل بهار و از آن طرف از مهر تا آذر یعنی در پاییز، کالاها و اجناس مراکز خرید کیش در پایین‌ترین قیمت خود قرار گرفتند. اگر هم قصد داشته باشید در جشنواره تابستانه کیش، شرکت کنید می‌توانید از شرجی بودن و هوای گرم این خطه از جنوب ایران چشم‌پوشی کنید و راهی کیش شوید. جشنواره کیش از نیمه تیرماه شروع شده و تا نیمه شهریور ادامه دارد البته در این موقع سال گشت و گذار در مراکز خرید باعث می‌شود چندان از گرمای جزیره کیش، اذیت نشوید؛ چرا که در هر کجا تهویه مناسب و کولر و وسایل سرمایشی استفاده شده است.

در تابستان قیمت تور، تفریحات آبی، قیمت رزرو هتل‌ های کیش، مراکز خرید و پروازها همه با درصد قابل توجهی تخفیف ارائه می‌شود. لذت بردن از این تخفیف‌ها در جایی است که طاقت هوای شرجی و گرم جنوب را داشته باشید. در این فصل به علت آب و هوای این شهر بندری، جزیره خلوت‌تر است. اگر در زمان جشنواره به کیش سفر می‌کنید، یعنی اواسط تابستان، می‌توانید علاوه بر لذت بردن از کنسرت‌ها، نمایش، جنگ‌های شبانه کیش،کارناوال‌های شادی، مسابقات مختلف و اهدای جوایز آن در جشنواره تابستانه بهره‌مند شوید. جدا از آن ورزش‌های آبی مثل غواصی، پاراسل، جت اسکی، جایروکوپتر و … در دل تابستان صفای دیگری دارد که لذت استفاده از حراجی‌های کیش را برایتان دو چندان می‌کند.(بامارو)

خلاصه بعد از تعطیلات و شلوغی‌های عید، از تابستان تا پاییز بهترین زمان برای خرید در کیش است. از سویی برخی از کالاها ممکن است در حراج زمستانه که تا عید ادامه دارد، شامل تخفیف شوند. بنابراین شاید فصل خاصی به عنوان فصل حراج در کیش نتوان قطعی عنوان کرد.(بامارو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *