آفریقای جنوبی کشوری تاریخی و پر جاذبه در قاره آفریقا (بامارو)

قاره و کشور آفریقای جنوبی

آفریقا قاره‌ای زیبا و پرجاذبه است. در این قاره جنگل‌های مختلفی قرار گرفته است و به دلیل قدمتی که دارد، بناهای تاریخی و باستانی متفاوتی را در کشورهای مختلف آفریقای جنوبی می‌توان دید.یکی از ثروتمندترین و پیشرفته‌ترین کشورهای این قاره، کشور آفریقای جنوبی است که یکی از پر گردشگرترین کشورهای جهان به شمار می‌رود و سالانه میلیون‌ها توریست برای لذت بردن از دیدنی‌های آفریقای جنوبی، به این کشور سفر می‌کنند. آفریقای جنوبی در جنوبی‌ترین ناحیه از قاره آفریقا قرار گرفته است.

در ادامه مطلب بامارو همراه باشید.

معرفی کشور آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی حدود ۵۸ میلیون سکنه دارد و در بخش جنوبی آفریقا واقع شده است. با نگاهی به نقشه آفریقای جنوبی متوجه می‌شویم که در همسایگی کشورهایی مانند زیمباوه، موزامبیک، بوتسوانا، نامیبیا و سوازیلند قرار گرفته است. همچنین لسوتو کشوری در آفریقای جنوبی است که کاملاً توسط آفریقای جنوبی احاطه شده است. آفریقای جنوبی از قسمت جنوبی خود با اقیانوس هند و اقیانوس اطلس خط ساحلی مشترک و وسیعی دارد و آب ‌و هوای آفریقای جنوبی در قسمت ساحلی این کشور گرم و مرطوب است. ساعت رسمی آفریقای جنوبی دو ساعت از ساعت گرینویچ جلوتر است.(بامارو)

آفریقای جنوبی دارای زبآنهای گویشی مختلفی است و در مناطق مختلف آن حدوداً یازده زبان مختلف گویش می‌شوند. زبان آفریقای جنوبی، همه این یازده گویش را شامل می‌شود. زبان آفریقای جنوبی برای مراودات رسمی، انگلیسی است؛(بامارو)

اما اغلب افراد در خانه زبآنهای محلی دیگری را استفاده می‌نمایند. زبان آموزشی کشور که در مدارس و دانشگاه‌ها از آن استفاده می‌شود، آفریکانس است. واحد پول آفریقای جنوبی، راند است و از این پول برای خرید و فروش در شهرهای مختلف این کشور استفاده می‌شود. هر یک عدد پول آفریقای جنوبی حدوداً معادل یک پانزدهم دلار است.(بامارو)

اغلب مردم کشور آفریقای جنوبی، مسیحی هستند و مسیحیان پروتستان حدوداً هفتاد درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. شاید بتوان گفت آفریقای جنوبی تنها کشوری در کل دنیاست که به‌جای یک پایتخت، سه پایتخت اصلی دارد.(بامارو)

هرکدام از قوه‌های حکومتی در یکی از شهرهای این کشور قرار گرفته‌اند. محل حکومتی در پرتوریاست. پارلمان کشور در کیپ تاون قرار گرفته است و مرکز قضاییه آفریقای جنوبی در شهر بلوم‌فونتین قرار دارد. پرچم آفریقای جنوبی دارای رنگ‌های قرمز، آبی، سبز، سفید، سیاه و زرد است.(بامارو)

سومین شهر محبوب در آفریقا جنوبی، شهر دوربان است. این شهر سومین شهر بزرگ در کشور نیز هست. بسیاری از دیدنی‌های آفریقای جنوبی در نزدیکی این شهر قرار گرفته است. دوربان یکی از شهرهای ساحلی کشور آفریقای جنوبی به حساب می‌آید. این شهر به دلیل داشتن سواحلی زیبا بسیار معروف است.(بامارو)

در سواحل این شهر می‌توان از آب و آفتاب استفاده نمود و تفریحات مختلف آبی را تجربه کرد. یکی از این تفریحات پرطرفدار غواصی است. به دلیل وجود مناطق مرجانی در نزدیکی ساحل، آبزیان ساحلی دوربان بسیار زیبا و متنوع هستند و دیدنشان برای هر فردی جالب خواهد بود. به دلیل وجود موج‌های بلند در سواحل، معمولاً موج‌سواری ورزش متداولی است که در این کشور انجام می¬شود.

جریآنهای گرم اقیانوس هند اغلب به سواحل این شهر می‌رسند و دمایی مناسب برای شنا و موج‌سواری را به وجود می‌آورند. تعداد زیادی از مردم در دوربان اصلیتی هندی دارند. به همین خاطر فرهنگ هند با فرهنگ بومی محل مخلوط شده و غذاهای این شهر بسیار خوشمزه و پر ادویه است. اگر دوستدار امتحان کردن غذاهای جدید هستید این شهر بهترین محل برای خوردن غذاهای محلی است.(بامارو)

شهرهای معروف آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی چند شهر مختلف دارد که از جنبه‌های متفاوتی دارای اهمیت هستند. پایتخت آفریقای جنوبی شهر کیپ تاون است. کیپ تاون تقریباً در جنوبی‌ترین ناحیه قاره آفریقا قرار گرفته است و شاید بتوان گفت محبوب‌ترین مقصد توریستی در کل قاره آفریقا به حساب می‌آید. در سال ۲۰۱۴ بعضی از مجلات پرطرفدار، پایتخت آفریقای جنوبی را بهترین شهر جهان برای مسافرت نام‌گذاری کردند. کیپ تاون شهری رنگارنگ است و معماری و طراحی خیلی زیبایی دارد. مردم ساکن کیپ تاون از نژادها و قومیت‌های مختلفی هستند و شاید به همین دلیل باشد که زندگی روزمره مردم، برای گردشگران بسیار جذابیت دارد. شهر کیپ تاون آب و هوایی گرم دارد و سواحل آن برای آبتنی و گذراندن تعطیلاتی آفتابی عالی هستند و برای مسافرت به این شهر بهتر است اوایل بهار و تابستان را انتخاب کنید.(بامارو)

شهر معروف دیگری که در آفریقای جنوبی قرار گرفته است، ژوهانسبورگ نام دارد. ژوهانسبورگ بزرگترین شهر در کشور آفریقای جنوبی است و جمعیت زیادی دارد. به این شهر زیبا “شهر طلا” نیز می‌گویند زیرا سال‌ها پیش بر روی معدن‌های طلا بنا شده است. بسیاری از مناطق دیدنی آفریقای جنوبی در این شهر قرار گرفته است.(بامارو)

در حال حاضر ژوهانسبورگ ثروتمندترین شهر آفریقا جنوبی و مرکز آفریقای جنوبی است اما فاصله طبقاتی زیاد، اغلب باعث ایجاد جرم و جنایات متعددی در این شهر می‌شود. ژوهانسبورگ تاریخی خونین دارد و سال‌ها در جنگ‌های داخلی، مرکزی برای مقاومت محسوب می‌شده است. رهبرهای معروف آفریقا جنوبی مانند نلسون ماندلا در این شهر ساکن بوده‌اند.

اگر به تاریخ آفریقای جنوبی علاقه‌مند هستید، در موزه‌های مختلف این شهر می‌توان این سیر تاریخی جالب را پیگیری نمود. در حال حاضر ژوهانسبورگ دارای رستوران ها، کافه‌ها و مراکز خرید مجلل است که اغلب رضایت گردشگران را جلب می‌کند.(بامارو)

حیات وحش در آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی مناطق دیدنی بسیار متنوع است. به همین دلیل معمولاً تمام گردشگران با سلایق مختلف را می‌تواند به سوی خود جلب نماید. شاید بهترین جذابیت، طبیعت آفریقای جنوبی باشد. این کشور دارای حیات وحشی بی‌نظیر است و پارک‌های ملی و مناطق محافظت‌شده متعددی دارد که جزئی از جاذبه‌های آفریقای جنوبی به حساب می‌آیند.(بامارو)

شاید بتوان گفت معروف‌ترین پارک ملی در آفریقای جنوبی، پارک ملی کروگر باشد. این پارک ملی، بزرگ‌ترین منطقه محافظت‌شده در کشور است که حیوانات مختلفی در آن زندگی می‌کنند. پارک ملی کروگر در کنار مرز آفریقا جنوبی با زیمباوه قرار گرفته است. دیدار از این پارک تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از بودن در کنار حیات‌وحش را برای گردشگران رقم می‌زند.

در این پارک می‌توان بعضی از نادرترین حیوانات را مشاهده نمود. شیر، پلنگ، کرگدن، فیل و بوفالو پنج حیوان معروف این کشور هستند که بسیار محبوب بوده و می‌توانید در این پارک ملی آن¬ها را ببینید.(بامارو)

حیوانات دیگری مانند گورخر یا زرافه نیز در این پارک دیده می‌شوند. جالب است بدانید این پارک به دلیل وسعت زیادی که دارد از برخی از کشورهای جهان بزرگ‌تر بوده و در هر قسمتش آب و هوا متفاوت است. رودی در آفریقای جنوبی به نام لیمپاپو در قسمت شمالی این پارک قرار گرفته است.

چمنزارهای پارک ملی کروگر اغلب برای دیدن حیوانات آفریقای جنوبی مناسب هستند و می‌توان در آفریقای جنوبی عکسهای زیبایی گرفت. در چمنزارهای قسمت میانی پارک می‌توان شیرها و یوزپلنگ‌ها را مشاهده کرد. به دلیل وجود غذای مناسب برای حیوانات گیاهخوار، اغلب می‌توان صحنه‌های فرار و گریز و شکار این جانوران وحشی را در این مناطق از نزدیک مشاهده نمود.

اگر به دیدن حیواناتی مانند کرگدن و میمون علاقه‌مند هستید، احتمالاً فرصت دیدن آنها در این مناطق برایتان ایجاد می‌شود. پارک ملی کواگر دارای دو رودخانه در قسمت شرقی خود است که منبعی برای آب حیوانات محسوب می‌شوند.

می‌توان در فضای پارک ملی کواگر سافاری کرد و با ماشین مناطق مختلف آن را دید. ماشین‌های روباز و مسقف برای رفتن به این پارک ملی وجود دارد و معمولاً تورهای مختلفی برای سفر به کواگر برگزار می‌شود. البته باید جانب احتیاط را رعایت نمود و زیاد به حیوانات وحشی نزدیک نشد.(بامارو)

بزرگ‌ترین پارک ملی مخصوص پرندگان قاره آفریقا نیز در کشور آفریقای جنوبی قرار گرفته است. این پارک ملی، دنیای پرندگان نام دارد. افرادی که به پرندگان علاقه دارند مطمئناً از دیدن این پارک لذت خواهند برد. دنیای پرندگان در شهر کیپ تاون قرار گرفته است و بیش از ۴۰۰ نوع پرنده مختلف در آنجا وجود دارد.

به‌طورکلی این پارک سکونتگاه بیش از سه هزار پرنده است که شامل پرنده‌های کمیابی مانند طوطی و فلامینگو است. علاوه بر پرنده‌ها در این منطقه می‌توان حیوانات کوچک دیگر مانند میمون‌های مختلف را مشاهده کرد. پارک ملی دنیای پرندگان از پرنده‌های زخمی و کمیاب نیز محافظت می‌کند.(بامارو)

پارک جنگلی آفریقای جنوبی کالاهاری نام دارد. این پارک در مرز کشورهای بوتسوانا و آفریقای جنوبی قرار گرفته است. این پارک جنگلی محل زندگی تعداد زیادی از حیوانات کمیاب است. حیواناتی مانند شیر سیاه، چیتاهای وحشی، گوزن و آهو و بز کوهی را می‌توانید در این پارک ببینید.

همچنین در این پارک جنگلی آفریقای جنوبی تعداد متنوعی از پرنده‌های استوایی را می‌توان مشاهده نمود. کالاهاری یکی از محبوب‌ترین محل‌ها برای سافاری و گردش به حساب می‌آید.(بامارو)

بیشتر این پارک آب و هوای بیابانی دارد به همین دلیل هم فصل‌های زمستان و پاییز برای دیدن این پارک مناسب‌تر هستند. در تابستان دمای هوا در این منطقه به بیش از چهل درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این پارک جنگلی در میان خود اقامتگاه‌های متعددی برای گذراندن چند روز در حیات‌وحش دارد. این اقامتگاه‌ها امکانات مختلفی مانند استخر و رستوران دارند. پارک کالاهاری تقریباً ۹۰۰ کیلومتر با ژوهانسبورگ فاصله دارد.

پارک جنگلی
پارک جنگلی

 

جاذبه‌های آبی در آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی با دو اقیانوس هند و اطلس در ارتباط است. به همین دلیل سواحل آفریقای جنوبی یکی از جاذبه‌های محبوب برای گردشگران هستند. حیوانات آبزی متعددی در آب‌های ساحلی جنوب آفریقای جنوبی زندگی می‌کنند که برخی از آنها را فقط در این کشور می‌توان یافت.(بامارو)

شاید جالب‌ترین نوع از این حیوانات که دیدنشان به تنهایی می‌تواند انگیزه‌ای برای سفر به این کشور باشد، پنگوئن آفریقایی است. این پنگوئن‌ها یکی از گونه‌های نادر و درخطر انقراض هستند که زیستگاه اصلی‌شان سواحل جنوبی آفریقای جنوبی و نزدیک دماغه آفریقای جنوبی است. پنگوئن‌ها را می‌توان در ساحل شن‌های سفید و ساحل فاکسی دید. این سواحل اقامتگاه بیش از سی هزار پنگوئن آفریقایی هستند.(بامارو)

سواحل جنوبی آفریقای جنوبی آکواریومی طبیعی برای مشاهده نهنگ‌ها محسوب می‌شوند. در این سواحل نهنگ‌ها معمولاً همراه با جریآنهای آب بسیار به خشکی نزدیک می‌شوند، بنابراین در مسیر پیاده‌روی و سواحل مختلف می‌توان آنها را مشاهده نمود.

بهترین فصل‌ها برای اینکه شنا کردن نهنگ‌ها را مشاهده کنید، فصل‌های بهار و زمستان هستند. در این فصل‌ها نهنگ‌ها به دلیل چرخش جریآنهای آب و هوایی به سوی آفریقای جنوبی می‌آیند. در اطراف این سواحل کوسه‌های سفید نیز شنا می‌کنند. در این محل می‌توان در قفسه‌های ایمنی داخل آب اقیانوس شد و کوسه‌های سفید را از نزدیک تماشا نمود.(بامارو)

دریاچه‌ای در آفریقای جنوبی به نام دریاچه سنت لوسیا وجود دارد و ۲۹۸ کیلومترمربع مساحت آن است. این دریاچه در بین دریاچه‌های آفریقای جنوبی، بزرگ‌ترین دریاچه بوده و محل زندگی تعداد زیادی از حیوانات محسوب می‌شود. تعداد زیادی کروکودیل و اسب‌آبی در این منطقه زندگی می‌کنند. منظره طبیعت اطراف این دریاچه بسیار زیباست و معمولاً در هر مجموعه‌ای از عکس آفریقای جنوبی، چند عکس از این دریاچه را می‌توان دید.(بامارو)

فرهنگ در آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی به کشور رنگین‌کمانی نیز معروف است، زیرا انواع افراد از نژادهای متنوع در این کشور زندگی می‌کنند. آفریقای جنوبی کشوری جمع‌گراست و خانواده در آن اهمیت زیادی دارد. در افراد سنتی آفریقایی، قبیله نیز مانند خانواده دارای اهمیت است. افرادی که عضو یک قبیله هستند معمولاً سعی می‌کنند در موارد مختلف از دیگر اعضا حمایت کنند.

غذاهای سنتی آفریقای جنوبی در بین مردم جهان بسیار محبوب است. این غذاها اغلب از مواد محلی تشکیل می‌شود و دارای ادویه هستند. شاید معروف‌ترین غذا در آفریقای جنوبی خوراک بوبوتی باشد. این غذا با گوشت گاو درست می‌شود و با ادویه‌های محلی طعم می‌گیرد.(بامارو)

برای درست کردن این غذا گوشت را در شیر به همراه ادویه‌های مختلف و برگه زردآلو، انگور و بادام می‌پزند. معمولاً در کنار این غذای گوشتی مردم محلی از حریره ذرت یا پپ استفاده می‌کند. پپ یکی از غذاهایی است که بسیار در بین مردم محلی رواج دارد. یکی دیگر از خوراکی‌های بسیار خوشمزه در آفریقای جنوبی سوسیس‌های خانگی به نام بوئروروس است. این سوسیس‌ها با گوشت تازه و ادویه درست می‌شوند و معمولاً خیلی بلند هستند. این غذای خوشمزه در مهمانی‌های دورهمی مردم محلی روی آتش پخته می‌شود.(بامارو)

تفریح در آفریقای جنوبی

این سرزمین دارای فرهنگی غنی و متنوع است به همین دلیل در کنار جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی، هر قسمت از این کشور جشنواره‌ها و مراسم محلی خاص خود را دارد که برای گردشگران بسیار جذاب است. بزرگ‌ترین جشنواره هنری سالانه در کل کشورهای قاره آفریقا، در آفریقای جنوبی و در اوایل بهمن‌ماه برگزار می‌گردد.(بامارو)

در این جشنواره می‌توان با هنرهای محلی مختلف آفریقا، مانند رقص‌های محلی و موسیقی سنتی بیشتر آشنا شد. در کنار این جشنواره، می‌توان جشنواره حیات‌ وحش کیرکوود را نیز دید. در این جشنواره افراد زیادی شرکت می‌کنند. این رویداد محل مناسبی برای خرید و فروش حیوانات و همچنین آشنایی با زندگی کشاورزی مردم آفریقای جنوبی است.

اگر دوستدار غذاهای محلی هستید در اواخر آذرماه نیز جشنواره فیلم و غذای پلت برگزار می‌شود که محل برگزاری آن، خلیج پلتن‌برگ است. در این جشنواره آشپزهای مختلف، غذایی لذیذ برای بازدیدکنندگان آماده می‌نمایند. برای علاقه‌مندان به فرهنگ سنتی آفریقای جنوبی، جشنواره فرهنگی ماکوف بسیار جذاب خواهد بود.(بامارو)

در این جشنواره معمولاً هنرمندان برجسته آفریقایی شرکت نموده و به نواختن موسیقی جاز، آراندبی و غیره می‌پردازند. سالانه بیش از صد هزار نفر برای شرکت در این جشنواره به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند.(بامارو)

سفر به آفریقای جنوبی

هزینه سفر به آفریقای جنوبی بسته به امکاناتی که ارائه می‌شود می‌تواند متفاوت باشد. این کشور جاذبه‌های مختلفی دارد که برای هرکدام از آنها هزینه‌ای جداگانه باید پرداخت شود. این کشور معمولاً یک مقصد گردشگری ارزان در قاره آفریقا محسوب می‌شود زیرا قیمت راند آفریقای جنوبی نسبتاً پایین است.(بامارو)

برای کوله‌گردان و افرادی که ارزان سفر می‌کنند، هزینه کرایه اتاق در هاستل‌های عمومی معمولاً برای اتاقی بین ۴ تا ۸ تخته، شبی ۲۵۰ راند است. اگر قصد ماندن در هتل را دارید معمولاً قیمت هتل‌ها از ۷۵۰ راند شروع می‌شود. همچنین می‌توان در مناطق مختلف آفریقای جنوبی چادر زد یا آپارتمان و خانه در محله‌های شهرهای این کشور اجاره نمود.(بامارو)

غذا در این منطقه معمولاً ارزان‌تر از کشورهای توریستی دیگر دنیاست و بهطور میانگین با خرج کردن حدود ۵۰ راند می‌توان فست‌فود خورد. هزینه رستوران‌های این کشور بیشتر است و یک وعده کامل غذایی به طور میانگین ۲۰۰ راند خرج برمی‌دارد. اگر قصد پخت و پز داشته باشید معمولاً با ۵۰۰ راند می‌توان مواد غذایی لازم برای یک هفته غذا را خریداری نمود.(بامارو)

حمل و نقل در آفریقای جنوبی معمولاً اندکی گران‌تر است. هزینه کرایه کردن ماشین تقریباً ۲۵۰ راند برای هر روز است. بهتر است برای رفت و آمد بین شهرهای مختلف آفریقای جنوبی از اتوبوس استفاده کنید.(بامارو)

به طور کلی بهتر است برای سفر به مناطق مختلف این کشور از راه‌های زمینی استفاده کنید زیرا جاده‌های آفریقای جنوبی بسیار زیبا هستند. آفریقای جنوبی کشوری مناسب هیچهایک نیست و احتمالاً هیچهایک کردن در این کشور خطرناک باشد.(بامارو)

فعالیت‌های مختلف تفریحی در این کشور به طور میانگین ۳۰۰ راند هزینه دارند. به طور کلی میانگین هزینه زندگی در آفریقای جنوبی برای یک روز حدود ۵۰۰ راند خواهد بود.(بامارو)

حمل و نقل
حمل و نقل

برای رفتن به آفریقای جنوبی نیاز به گرفتن ویزای آفریقای جنوبی است ,حداکثر زمانی که با داشتن ویزای توریستی آفریقای جنوبی، می‌توانید اقامت آفریقای جنوبی را داشته باشید، سه ماه است. (بامارو)

زندگی در آفریقای جنوبی

زندگی در آفریقای جنوبی دارای مزایای خاص خود است. این کشور پر از هیجان و ناشناخته‌هاست و با زندگی در آن می‌توان با فرهنگ‌های مختلفی آشنا شد. شرایط زندگی در آفریقای جنوبی به شهری که برای اقامت انتخاب می‌نمایید بستگی دارد. در شهرهای بزرگ این کشور معمولاً امکانات رفاهی به شکل مناسبی وجود دارد.

در واقع یکی از دلایلی که این کشور را به مقصدی ایدئال برای مهاجرت تبدیل نموده است، امکانات بالا برای زندگی با هزینه نسبتاً پایین است. در واقع به دلیل اینکه اکثر مردم در این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند، حتی یادگیری زبان جدید برای بسیاری از مهاجران لازم نیست.(بامارو)

آفریقای جنوبی از لحاظ خدمات درمانی نیز سطحی مطلوب دارد و بیمارستان‌های این کشور پیشرفته و مدرن هستند. همچنین مردم محلی بسیار نسبت به مهاجران دید مثبتی دارند و اغلب افراد مهاجر به سادگی در بین آنها پذیرفته می‌شوند. وضع اقتصاد آفریقای جنوبی روندی رو به رشد دارد. این کشور در حال حاضر یکی از بهترین وضعیت‌های اقتصادی را در کل قاره آفریقا داراست.(بامارو)

اما زندگی در این کشور دارای معایب متعددی نیز هست. یکی از بزرگ‌ترین معایب زندگی در آفریقای جنوبی این است که پیدا کردن کار در این کشور سخت است. حدود یک‌چهارم جمعیت این کشور بیکار هستند. نکته منفی دیگری که برای زندگی در آفریقای جنوبی وجود دارد، آمار بالای جنایت در این کشور است.(بامارو)

آمار جرم و جنایت در آفریقای جنوبی نسبت به کشورهای دیگر دنیا بالاتر است و این قضیه به دلیل وجود شکاف طبقاتی بین افراد جامعه ایجاد شده است. همچنین در مورد حمل و نقل شهری، حتی شهرهای بزرگ این کشور دچار نقص‌هایی جدی هستند. اغلب رانندگان، نامنظم بوده و آمار تصادفات و تلفات ناشی از آن در این کشور بالاست.(بامارو)

در مجموع می‌توان گفت آفریقای جنوبی کشوری با جاذبه‌های گردشگری زیادی است و مطمئناً مقصدی مناسب برای ماجراجویی به حساب می‌آید. جاهای دیدنی آفریقای جنوبی برای تمام سلیقه‌ها امکانات مناسبی دارد. در این کشور می‌توان از مناطق طبیعی و فرهنگ غنی مردم محلی لذت برد. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز هستید حتماً این کشور را در لیست سفرتان قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *